Gary Anderson, technický analytik BBC, na Twitteru odpovídal na dotazy fanoušků. Ty nejzajímavější potom byly zveřejněny na oficiálních stránkách BBC.
Kdo vyhraje Velkou cenu Británie? @jdlJanDavid
Gary Anderson: Fernando Alonso, protože si myslím, že Ferrari je na tomto typu okruhu silné. Zvládá to s pneumatikami během závodu a jeho odhodlání získat titul je letos ještě větší než kdy předtím. Potřebuje zmenšit ztrátu na Sebastiana Vettela.
Myslíte si, že Mercedes a Pirelli vyšlo z porušení pravidel při testování v Barceloně hodně lehce? @ronnie_sandip
GA: Rozhodně! Nehledě na všechno ostatní, porušili pravidla a měli dostat větší trest.
Je Vettel mistrem světa, který si to nejméně zaslouží? A měl by se Lewis Hamilton obávat o svou budoucnost, když má na svém kontě pouze jeden titul mistra světa? @JohnLarkinF1
GA: Kdokoliv, kdo vyhraje tolik závodů, pole position a titulů jako Vettel si zaslouží to, co má. Ano, řídí v jedno z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší auto v poli, ale stejně musí tu práci odvést. Má týmového kolegu a když ho dokážete porazit, odvádíte dobrou práci. A Webber není bačkora. Vettel je stejně dobrý jako kdokoliv v současné nebo minulé éře F1 co se talentu týče.
Hamilton? To je těžká otázka. Vykolejil již před pár lety, když začal hledat něco jiného než F1. Myslím, že v té chvíli ztratil soustředěnost. Stále může závodit a odvést tu práci, ale musí si uvědomit, že to už není jen práce na nedělní odpoledne. Je to snaha sedm dní v týdnu se zlepšovat a myslím, že Lewis nemá tu plnou a čistou odhodlanost.
S penězi a osobnostmi, které má Ferrari k dispozici - jak je možné, že tak zaostávají za Red Bullem v oblasti designu vozu? @BurpleMan
GA: Protože nemají vizionářského vůdce technické oblasti, někoho jako je Adrian Newey. Adrian je dobrý v tom, že vidí za výsledky testů z aerodynamického tunelu a tak dále. Ví, kam se chce dostat a půjde si tou cestou. Mohlo by se stát, že tam zamíří James Allison a to je v této chvíli pravděpodobně ten druhý nejlepší vizionář v paddocku.
Myslíte si, že volba pneumatik pro závod v Silverstone je přespříliš konzervativní? @JD_Newmarket
GA: Vypadá to, že jsou až moc konzervativní. Kolem pneumatik bylo hodně politiky. Nikdy jsem si nemyslel, že jsou tak špatné. Bude ale zajímavé sledovat, co si lidé pomyslí, když budeme mít hodně jedno či dvouzastávkových závodů, kdy se moc neděje. Pirelli hraje hru, aby ulevili nadávkám, kterým čelí.
Myslíte si, že by McLaren stále tolik zaostával za vedoucími týmy, kdyby za ně jezdil Hamilton? @Joolz_MF
GA: Věřím, že by s Hamiltonem mohli být na čele. Myslím si, že ztratili pravé odhodlání. Loni Button propadl a nebyl k tomu žádný pádný důvod. Jenson je příliš dobrý chlap. Pokud by tam byl Lewis, sdíleli by lízátko. Netuším, proč McLaren neodpovídá na současnou situaci mnohem pozitivnějším způsobem. Vyvíjení auta, které mají pro ně teď není problém - fakt, že nevědí, jak reagovat, ano.
Měl by McLaren dál vyvíjet letošní vůz nebo sezonu odpískat a věnovat se roku 2014? @andrew_tyrrell18
GA: Nikdy neutečete od faktu, že jste postavili vůz, který má problém. Musíte jej najít a říci, že nejde opravit, protože je v konceptu. Což ale podle mě není případ McLarenu. Nebo ho najít a opravit. Protože děláte rozhodnutí i pro vůz na příštího roku, potřebujete jistotu, že rozumíte základním principům auta. To oni teď nedělají. V Silverstone možná budou mít nějaké novinky, které budou fungovat, ale musejí se zlepšit, než udělají rozhodnutí pro vůz na příští rok, jinak budou dělat rozhodnutí založená na neriskování. Letošnímu vozu se musejí věnovat, protože auto pro příští rok nebude co se aerodynamiky týče tak odlišné.
Když se podíváme na výkony Force India - co je jejich největší silou? @NotSavio
GA: Pochopení pneumatik. Mají vůz, který se kvalifikuje v první desítce, když neudělají chybu a umějí to s pneumatikami. Ale nesmíte zapomenout, že McLaren a Sauber se propadl. Takže Force India dělá stejně dobrou práci jako loni a těží z toho, že ostatní se propadli.
Co je nejvíc vzrušujícího na změnách pravidel pro rok 2014? @echaurij
GA: Pro každého inženýra je jakákoliv změna pravidel skvělá. Takže nová éra šestiválcových motorů se zvýšenou elektrickou silou je skvělou výzvou. Ale když to vezmu ze širšího pohledu, nejen jako inženýr, myslím, že změna měla udělat F1 "zelenější". Nemyslím, že musejí měnit motory, aby se to povedlo. Mohli to udělat jinými způsoby. Ale když vezmete v úvahu kritéria jako limitace paliva, skončíte s možností, že lidé budou kroužit a šetřit palivo a stane se spousta věcí, o kterých divák ani komentátor nebude vědět. Pokud si myslíte, že je to nyní matoucí - počkejte si na příští rok.
Kdy bude v F1 závodit žena? @mossup
GA: Nevidím žádnou, která by svým talentem vyčnívala. Věřím, že existují ženy, které by to zvládly. Susie Wolffová řídí auto dost konkurenceschopně. Nevyrovná se Hamiltonovi, ale má talent. To platí i o mužích, které jsou na stejné úrovni jako Susie. Ale nevidím ženu, která by byla tím pravým McCoyem.
Můžete popsat první zkušenosti se spoluprácí s Eddiem Jordanem? @puranikavi
GA: No, byl to zážitek. To je myslím ten nejlepší popis. Eddie je skvělý chlap. Je pořád stejný. Když vlastnil tým, byl to na něj obrovský finanční tlak. I když jsme spolu mnohokrát nesouhlasili a hádali se, jsme stále dobří kamarádi a byla to čest s ním pracovat. Je prostě svůj a musíte to akceptovat, protože se nezmění. Byla to výzva, ale šel bych do toho znovu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.