McLaren včera vyzkoušel připravované novinky pro závod na domácím Silverstone v testovacím centru Idiada ve Španělsku.
McLaren tak využil jedné z možností testovat na rovince, dle dnešních výsledků se rozhodne, jaké části nasadí na vůz během pátečních tréninků v Silverstone. Má se za to, že nové díly fungovaly dobře a McLaren tak bude moci umazat něco z deficitu, který momentálně na čelní týmy v oblasti přítlaku má. Stejně tak tým z Wokingu mohl zapracovat na porozumění autu.
Za volantem seděl Brit a testovač McLarenu, Oliver Turvey. "Jediným problém auta je chybějící přítlak a to je to, co se momentálně snažíme vytvořit," řekl výkonný ředitel týmu, Jonathan Neale. "Momentálně jsme v Idiadě. Dnes [v úterý] během oběda jsem mluvil s hochy, počasí na nás bylo milé a měli jsme produktivní odpoledne."
Jonathan Neale (foto: McLaren Mercedes)
"Ale nejsme zde jen kvůli testování částí, testujeme také některé fundamentální věci. Počkáme do pátečního odpoledne v Silverstone, abychom viděli, co zbývá na autě pro sobotu a jak úspěšné to bylo. Do úterního večera nebudeme přesně vědět, jaký balík vezmeme [pro GP Velké Británie]."
Ačkoliv se McLarenu nedaří stahovat odstup na nejlepší, jak by si asi představoval, tak Neale odmítá, že by letošní vůz už odpískali. Navíc některé prvky mohou použít i na MP4-28. "Co se týče letošního auta versus toho pro příští rok, tak se toho ještě hodně učíme. Jsou zde nějaké programy pro toto auto, které bychom si chtěli projít do pozdější fáze této sezony, které budou stejně tak důležité i pro příští rok."
"Nemáme ale zázračný proutek. Tlačíme na to tvrdě, ale reálná situace je taková, že je zde stále velký odstup mezi námi a čelními týmy."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.