McLaren včera vyzkoušel připravované novinky pro závod na domácím Silverstone v testovacím centru Idiada ve Španělsku.
McLaren tak využil jedné z možností testovat na rovince, dle dnešních výsledků se rozhodne, jaké části nasadí na vůz během pátečních tréninků v Silverstone. Má se za to, že nové díly fungovaly dobře a McLaren tak bude moci umazat něco z deficitu, který momentálně na čelní týmy v oblasti přítlaku má. Stejně tak tým z Wokingu mohl zapracovat na porozumění autu.
Za volantem seděl Brit a testovač McLarenu, Oliver Turvey. "Jediným problém auta je chybějící přítlak a to je to, co se momentálně snažíme vytvořit," řekl výkonný ředitel týmu, Jonathan Neale. "Momentálně jsme v Idiadě. Dnes [v úterý] během oběda jsem mluvil s hochy, počasí na nás bylo milé a měli jsme produktivní odpoledne."
Jonathan Neale (foto: McLaren Mercedes)
"Ale nejsme zde jen kvůli testování částí, testujeme také některé fundamentální věci. Počkáme do pátečního odpoledne v Silverstone, abychom viděli, co zbývá na autě pro sobotu a jak úspěšné to bylo. Do úterního večera nebudeme přesně vědět, jaký balík vezmeme [pro GP Velké Británie]."
Ačkoliv se McLarenu nedaří stahovat odstup na nejlepší, jak by si asi představoval, tak Neale odmítá, že by letošní vůz už odpískali. Navíc některé prvky mohou použít i na MP4-28. "Co se týče letošního auta versus toho pro příští rok, tak se toho ještě hodně učíme. Jsou zde nějaké programy pro toto auto, které bychom si chtěli projít do pozdější fáze této sezony, které budou stejně tak důležité i pro příští rok."
"Nemáme ale zázračný proutek. Tlačíme na to tvrdě, ale reálná situace je taková, že je zde stále velký odstup mezi námi a čelními týmy."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.