„Touhou kteréhokoliv pilota je jezdit za Ferrari," říká Lewis
Lewis Hamilton řekl pro časopis F1 Racing, že by byl rád týmovým kolegou Sebastiana Vettela v Red Bullu. Připouští také, že by ho přitahovala i možnost jezdit někdy v budoucnosti za Ferrari.
Mistr světa z roku 2008 má za sebou šest měsíců z tříleté smlouvy s Mercedesem. Současně s ujišťováním sportovní veřejnosti, jak je mu dobře v novém týmu, se Lewis nevyhýbá úvahám o svém dalším působení ve Formuli 1.
Na otázku, zda by přestoupil do Red Bullu i v případě, že by měl za kolegu Sebastiana Vettela, Hamilton odpověděl: „Já bych jezdil s kýmkoliv. V jakémkoliv čase, na jakémkoliv místě, v kterémkoliv týmu. Kdokoliv by byl mým kolegou, neobával bych se ho, byl bych rád, kdyby to byl Sebastian. Má dobrý vůz, mohla by to být skvělá zkušenost.“
Hamilton byl v čase rozhodování o přestupu v minulém roce spojován s Red Bullem a Ferrari. Říká se, že to byl Fernando Alonso, který nechtěl, aby jeho bývalý týmový kolega z McLarenu podepsal smlouvu s italským týmem. Alonso má smlouvu s Ferrari do roku 2016. Lewis tvrdí, že neměl problém s žádným jezdcem ohledně jeho podpisu pro nejznámější a nejúspěšnější tým Formule 1.
„V téhle chvíli nevidím důvod být v jiném týmu, jsem šťastný tam, kde jsem. Ale můžu říct, že v průběhu mé závodní kariéry byl Ferrari vždy špičkovým týmem a touhou všech pilotů je jezdit právě v něm. Každý, kdo vidí Ferrari, a je jedno kde je, nebo v jakém voze sedí, si řekne: „To je úžasný vůz!“ Ale jak jsem řekl, teď jsem šťastný tam, kde jsem a doufám, že si mě Mercedes podrží ještě déle.“
Co se týče Hamiltonovy kariéry po působení v Mercedesu, Lewis nevyloučil ani návrat do McLarenu. Tvrdí, že jeho vztahy se zaměstnanci svého bývalého týmu zůstali dobré. „Zpět do McLarenu? Nikdy bych to nevyloučil. Je to tým, kde jsem vyrostl a stále má v mém srdci své místo. Někteří lidi se jenom snaží vybudovat něco negativního, ale nic takového není. Vztahy mezi námi stále fungují. Takže kdo ví?“
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.