Lotus věří, že novinky, které připravují pro závod na okruhu v Silverstone, budou pro tým znamenat největší krok vpřed v letošní sezoně.
Vítězství v prvním závodě a následná pódiová umístění vynesly Kimimu Räikkönenovi provizorní druhou příčku v tabulce šampionátu, jen s minimální ztrátou na vedoucího obhájce titulu - Sebastiana Vettela.
To však už neplatí. Po nepovedených závodech v Monaku a Kanadě se Fin propadl za Fernanda Alonsa a do té doby třetí tým tabulky konstruktérů - Lotus - překonal Mercedes. Podle Lotusu tyto dva okruhy jejich vozu E21 jednoduše nesedly a naštěstí prý už v kalendáři nejsou tratě podobné těm v Monte Carlu a Montrealu. I proto v Enstone boj o titul nevzdávají.
"Máme připraven balík novinek, který by měl přinést výhody, zvlášť pokud bude bezva počasí. Budeme mít nové přední křídlo, nový profil zavěšení a další novinky v této oblasti, které se přidají k aerodynamickým změnám. Dohromady by nám to mělo dát ten největší letošní krok vpřed," uvedl Alan Permane, šéf traťového provozu Lotusu.
Vzhůru do boje (foto: Lotus Cars)
"Je to pochopitelně dobrá věc, ale všichni naši soupeři pravděpodobně také přivezou spoustu novinek. Po Kanadě jsme provedli několikadenní aerodynamický test na rovince, který měl pozitivní výsledky - a kus z této práce předvedeme v Siverstone," dodal.
Podle Erica Boulliera, šéfa Lotusu, byly poslední dva závody pro tým lekcí a do Silverstone jedou se strategií opět bojovat o pódium. "Rozhodně nenecháme dva nepovedené víkendy, aby nás zastavily v našem úsilí. Máme připravenu řadu novinek, které by měly pomoci našemu výkonu. A další přijdou i v pozdějších závodech," upozornil Boullier.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.