Lotus věří, že novinky, které připravují pro závod na okruhu v Silverstone, budou pro tým znamenat největší krok vpřed v letošní sezoně.
Vítězství v prvním závodě a následná pódiová umístění vynesly Kimimu Räikkönenovi provizorní druhou příčku v tabulce šampionátu, jen s minimální ztrátou na vedoucího obhájce titulu - Sebastiana Vettela.
To však už neplatí. Po nepovedených závodech v Monaku a Kanadě se Fin propadl za Fernanda Alonsa a do té doby třetí tým tabulky konstruktérů - Lotus - překonal Mercedes. Podle Lotusu tyto dva okruhy jejich vozu E21 jednoduše nesedly a naštěstí prý už v kalendáři nejsou tratě podobné těm v Monte Carlu a Montrealu. I proto v Enstone boj o titul nevzdávají.
"Máme připraven balík novinek, který by měl přinést výhody, zvlášť pokud bude bezva počasí. Budeme mít nové přední křídlo, nový profil zavěšení a další novinky v této oblasti, které se přidají k aerodynamickým změnám. Dohromady by nám to mělo dát ten největší letošní krok vpřed," uvedl Alan Permane, šéf traťového provozu Lotusu.
Vzhůru do boje (foto: Lotus Cars)
"Je to pochopitelně dobrá věc, ale všichni naši soupeři pravděpodobně také přivezou spoustu novinek. Po Kanadě jsme provedli několikadenní aerodynamický test na rovince, který měl pozitivní výsledky - a kus z této práce předvedeme v Siverstone," dodal.
Podle Erica Boulliera, šéfa Lotusu, byly poslední dva závody pro tým lekcí a do Silverstone jedou se strategií opět bojovat o pódium. "Rozhodně nenecháme dva nepovedené víkendy, aby nás zastavily v našem úsilí. Máme připravenu řadu novinek, které by měly pomoci našemu výkonu. A další přijdou i v pozdějších závodech," upozornil Boullier.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.