Tým Williams se v neděli přidá k velikánům Formule 1. Pojede velkou cenu, která bude mít pořadové číslo 600. Jenom dva týmy mají odjeto víc – Ferrari a McLaren.
Jubileum se odrazilo i ve vyhlášeních obou pilotů týmu.
Pastor Maldonado se na nadcházející velkou cenu těší, Silverstone je jeho oblíbený okruh. „Tento víkend se pojede závod, na který se celý tým těší po celý rok, a já mám tu čest být částí této historické chvíle. Silverstone je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů, má svůj charakter, rychlé zatáčky a britští fanoušci jsou pokaždé vášniví a znalí věci. Okruh je rychlý a v kombinaci s obyčejně chladnějším počasím způsobuje drolení pneumatik, ale myslím, že to zvládneme.“
Venezuelan doufá, že to bude pro Williams „silný víkend a získáme nějaké body, aby to byl pro tým ještě pamětnější závod.“
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas jede do Silverstonu po vynikajícím kvalifikačním výkonu v Montrealu. „Pro Williams to bude slavnostní víkend, pojede svou 600. velkou cenu před domácími fanoušky na trati, která v historii týmu znamená tak moc. Silverstone je klasickou závodní tratí s rychlými zatáčkami, které vyžadují velký přítlak, abyste v nich byli rychlí.“
Zkušenosti s okruhem v Silverstonu nabyl Bottas vloni v prvním volném tréninku a v nováčkovských testech. Počasí je v Anglii nevyzpytatelné, ale po zkušenosti z Kanady si Valtteri myslí, že může být dobrý a tady. „Počasí nikdy nedělá žádný okruh lehčím v souvislosti s deštěm, nebo nízkou teplotou, ale po naší dobré kvalifikaci v Kanadě v deštivých podmínkách věřím, že bychom je zvládli i zde.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.