Tým Williams se v neděli přidá k velikánům Formule 1. Pojede velkou cenu, která bude mít pořadové číslo 600. Jenom dva týmy mají odjeto víc – Ferrari a McLaren.
Jubileum se odrazilo i ve vyhlášeních obou pilotů týmu.
Pastor Maldonado se na nadcházející velkou cenu těší, Silverstone je jeho oblíbený okruh. „Tento víkend se pojede závod, na který se celý tým těší po celý rok, a já mám tu čest být částí této historické chvíle. Silverstone je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů, má svůj charakter, rychlé zatáčky a britští fanoušci jsou pokaždé vášniví a znalí věci. Okruh je rychlý a v kombinaci s obyčejně chladnějším počasím způsobuje drolení pneumatik, ale myslím, že to zvládneme.“
Venezuelan doufá, že to bude pro Williams „silný víkend a získáme nějaké body, aby to byl pro tým ještě pamětnější závod.“
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas jede do Silverstonu po vynikajícím kvalifikačním výkonu v Montrealu. „Pro Williams to bude slavnostní víkend, pojede svou 600. velkou cenu před domácími fanoušky na trati, která v historii týmu znamená tak moc. Silverstone je klasickou závodní tratí s rychlými zatáčkami, které vyžadují velký přítlak, abyste v nich byli rychlí.“
Zkušenosti s okruhem v Silverstonu nabyl Bottas vloni v prvním volném tréninku a v nováčkovských testech. Počasí je v Anglii nevyzpytatelné, ale po zkušenosti z Kanady si Valtteri myslí, že může být dobrý a tady. „Počasí nikdy nedělá žádný okruh lehčím v souvislosti s deštěm, nebo nízkou teplotou, ale po naší dobré kvalifikaci v Kanadě v deštivých podmínkách věřím, že bychom je zvládli i zde.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.