Tým Williams se v neděli přidá k velikánům Formule 1. Pojede velkou cenu, která bude mít pořadové číslo 600. Jenom dva týmy mají odjeto víc – Ferrari a McLaren.
Jubileum se odrazilo i ve vyhlášeních obou pilotů týmu.
Pastor Maldonado se na nadcházející velkou cenu těší, Silverstone je jeho oblíbený okruh. „Tento víkend se pojede závod, na který se celý tým těší po celý rok, a já mám tu čest být částí této historické chvíle. Silverstone je jedním z mých nejoblíbenějších okruhů, má svůj charakter, rychlé zatáčky a britští fanoušci jsou pokaždé vášniví a znalí věci. Okruh je rychlý a v kombinaci s obyčejně chladnějším počasím způsobuje drolení pneumatik, ale myslím, že to zvládneme.“
Venezuelan doufá, že to bude pro Williams „silný víkend a získáme nějaké body, aby to byl pro tým ještě pamětnější závod.“
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas jede do Silverstonu po vynikajícím kvalifikačním výkonu v Montrealu. „Pro Williams to bude slavnostní víkend, pojede svou 600. velkou cenu před domácími fanoušky na trati, která v historii týmu znamená tak moc. Silverstone je klasickou závodní tratí s rychlými zatáčkami, které vyžadují velký přítlak, abyste v nich byli rychlí.“
Zkušenosti s okruhem v Silverstonu nabyl Bottas vloni v prvním volném tréninku a v nováčkovských testech. Počasí je v Anglii nevyzpytatelné, ale po zkušenosti z Kanady si Valtteri myslí, že může být dobrý a tady. „Počasí nikdy nedělá žádný okruh lehčím v souvislosti s deštěm, nebo nízkou teplotou, ale po naší dobré kvalifikaci v Kanadě v deštivých podmínkách věřím, že bychom je zvládli i zde.“
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.