Závod v Le Mans v sobotu odpoledne poznamenala smutná událost. 27letý Dán Allan Simonsen po havárii se svým Aston Martinem přišel v nemocnici o život.
K události se vyjádřili také piloti Formule 1:
Jenson Button: “Odpočívej v pokoji, Allane Simonsene. Je to velká ztráta. Byl to skutečný bojovník a skutečný závodník. Bezpečnost je něco, co musíme v motorsportu ještě zlepšit.“
Kimi Raikkonen: “Odpočívej v pokoji, Allane Simonsene. Smutná zpráva.”
Sergio Perez: “Mé myšlenky a modlitby jsou s rodinou Allana Simonsena a s jeho týmem.“
Felipe Massa: “Zpráva o smrti Allana Simonsena je velmi zlá. Smutný den pro motorsport. Mé myšlenky a modlitby jsou s jeho rodinou.”
Paul Di Resta: “Smutná zpráva z Le Mans, odpočívej v pokoji, Allane Simonsene. Mé myšlenky jsou s jeho rodinou a přáteli.”
Force India: „Naše myšlenky a modlitby jsou s rodinou, přáteli a týmem Allana Simonsena. Skutečně smutné zprávy z Le Mans.“
Jaime Alguersuari: “Odpočívej v pokoji, Allane Simonsene.”
Smrt zastínila oslavy 90. výročí závodu v Le Mans, jeho probíhající 81. ročník přerušen ale nebyl. Jean Todt, prezident FIA a organizátoři závodu vyjádřili hlubokou lítost potom, jak byl Allan Simonsen prohlášen za zesnulého.
V roce 1997 zemřel v Le Mans v průběhu kvalifikace francouzský závodník Sebastien Enjolras. V průběhu samotného závodu byl posledním, kdo zahynul, Rakušan Jo Gartner v roce 1986.
Prezident FIA Jean Todt a prezident ACO (Automobile Club de l’Ouest) Pierre Fillon zveřejnili společné vyhlášení: „Chtěli bychom vyjádřit hlubokou lítost nad smrtí Allana Simonsena v dnešním závodu 24 hodin Le Mans. Rádi bychom také vyjádřili naše nejhlubší a srdečné sympatie Allanově rodině a přátelům. Naše myšlenky jsou v tomto čase také s týmovými kolegy Allana Simonsena.“
“Allan byl extrémně talentovaným a zkušeným závodním jezdcem, který závodil na mnoha tratích v celém světě a byl respektován svými kolegy a svým týmem. Pro mnoho jiných závodníků byl Allan především dobrým přítelem, který svou vášeň pro závodění projevoval na trati i mimo ní. Jeho ztráta budou cítit jak FIA a ACO, tak i široká rodina motoristického sportu.“
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.