Šéf týmu Red Bull, Christian Horner, po jednání Tribunálu FIA v Paříži uvedl, že si není jistý, zda je pro Mercedes trest vyloučení z testu nováčků dostatečný. Nadšené z trestu není ani Ferrari.
Mercedes byl kvůli porušení pravidel při testování s Pirelli v Barceloně (informovali jsme zde) napomenut a vyloučen z testu nováčků.
Šéf týmu Red Bull (ten byl prvním týmem, který protestoval a žádal po FIA vysvětlení onoho "tajného" testu Mercedesu), Christian Horner, uvedl, že rozhodnutí Tribunálu respektuje, avšak výší trestu si není příliš jistý.
"Nevím, jak moc velkou sankcí je pro Mercedes vyloučení s testu nováčků - oni už své testování se závodními piloty provedli, takže to asi není zrovna velký trest. Je vždy preferencí testovat se závodními piloty a ne s těmi testovacími. Není ale na nás, abychom ten rozsudek hodnotili. Měl to rozhodnout Tribunál a ten tak učinil," uvedl Horner.
Dodal také, že jej průběh jednání potěšil a že všem týmům bylo poskytnuto vyjasnění pravidel ohledně testování pneumatik.
"Tribunál měl k dispozici všechna fakta. My jsme podali stížnost a chtěli vysvětlení, zda je možné testovat se současným vozem. Vysvětlení se nám dostalo - Mercedes porušil sportovní pravidla," cituje jej server espnf1.
Na blogu Horse Whisperer se méně diplomaticky vyjádřilo i Ferrari - podle nich jsme dnes byli svědky toho, že se vlk nažral a koza zůstala celá. A to i když byl někdo prokazatelně vinen.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.