Verdiktu ohledně "tajného" testu pneumatik, kvůli kterému dnes jednal Tribunál FIA, se dočkáme zítra.
V Paříži dnes od 9:30 téměř sedm hodin jednal Mezinárodní tribunál FIA, který vyslýchal Pirelli a Mercedes ohledně sezonního testování, které proběhlo v Barceloně.
Mercedes oznámil, že se necítí být nijak vinen. Na svou obranu poukázali na Ferrari, které letos také testovalo a uvedli, že měli povolení od ředitele FIA Charlieho Whitinga.
"Dali jsme si pozor na to, abychom neporušili Článek 22. Zavolali jsme Charliemu Whitingovi, bez jeho souhlasu bychom nepokračovali. Pokud se mýlíme, je nám to líto. Nebylo naším záměrem porušit pravidla, protože jsme jednali v dobré víře," uvedl právník Mercedesu - Paul Harris.
Vyjádřil také lítost nad tím, že jejich piloti měli jednobarevné černé helmy. "Tohoto rozhodnutí litujeme. Měli jsme pro to své důvody - nebyla tam dostatečná ochranka, ale nyní víme, že to vyvolává podezření." Navrhl, že řešením by mohlo být vyloučení týmu z testů mladých talentů v Silverstone.
Šéf týmu, Ross Brawn, byl spokojen. "Potěšila nás příležitost ukázat, že jsme jednali v dobré víře a nechtěli jsme získat sportovní výhodu. Chci poděkovat prezidentovi tribunálu za jejich férový přístup. Nyní čekáme na rozhodnutí," uvedl Brit. To padne zítra.
To u Pirelli panuje sebejistá nálada. Věří, že nemůžou být nijak postihováni. Podle nich pravidla FIA nemají větší moc než jejich smlouva, která toto testování povoluje. Podle právníka italské společnosti Dominiqua Dumase je zřejmé, že pravidla neporušili. Řekl navíc, že toto disciplinární jednání nechápou.
Bránili se také tím, že v březnu minulého roku rozeslali všem týmům email, ve kterém je informovali o snaze uspořádat podobný test a požádali je o kontaktování, pokud budou mít zájem. Od Mercedesu prý navíc nevyžadovali přímo letošní vůz.
Takové je stručné shrnutí dnešního dne v Paříži. Jak bude vypadat rozhodnutí, na to si musíme počkat do zítra.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.