Verdiktu ohledně "tajného" testu pneumatik, kvůli kterému dnes jednal Tribunál FIA, se dočkáme zítra.
V Paříži dnes od 9:30 téměř sedm hodin jednal Mezinárodní tribunál FIA, který vyslýchal Pirelli a Mercedes ohledně sezonního testování, které proběhlo v Barceloně.
Mercedes oznámil, že se necítí být nijak vinen. Na svou obranu poukázali na Ferrari, které letos také testovalo a uvedli, že měli povolení od ředitele FIA Charlieho Whitinga.
"Dali jsme si pozor na to, abychom neporušili Článek 22. Zavolali jsme Charliemu Whitingovi, bez jeho souhlasu bychom nepokračovali. Pokud se mýlíme, je nám to líto. Nebylo naším záměrem porušit pravidla, protože jsme jednali v dobré víře," uvedl právník Mercedesu - Paul Harris.
Vyjádřil také lítost nad tím, že jejich piloti měli jednobarevné černé helmy. "Tohoto rozhodnutí litujeme. Měli jsme pro to své důvody - nebyla tam dostatečná ochranka, ale nyní víme, že to vyvolává podezření." Navrhl, že řešením by mohlo být vyloučení týmu z testů mladých talentů v Silverstone.
Šéf týmu, Ross Brawn, byl spokojen. "Potěšila nás příležitost ukázat, že jsme jednali v dobré víře a nechtěli jsme získat sportovní výhodu. Chci poděkovat prezidentovi tribunálu za jejich férový přístup. Nyní čekáme na rozhodnutí," uvedl Brit. To padne zítra.
To u Pirelli panuje sebejistá nálada. Věří, že nemůžou být nijak postihováni. Podle nich pravidla FIA nemají větší moc než jejich smlouva, která toto testování povoluje. Podle právníka italské společnosti Dominiqua Dumase je zřejmé, že pravidla neporušili. Řekl navíc, že toto disciplinární jednání nechápou.
Bránili se také tím, že v březnu minulého roku rozeslali všem týmům email, ve kterém je informovali o snaze uspořádat podobný test a požádali je o kontaktování, pokud budou mít zájem. Od Mercedesu prý navíc nevyžadovali přímo letošní vůz.
Takové je stručné shrnutí dnešního dne v Paříži. Jak bude vypadat rozhodnutí, na to si musíme počkat do zítra.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.