Verdiktu ohledně "tajného" testu pneumatik, kvůli kterému dnes jednal Tribunál FIA, se dočkáme zítra.
V Paříži dnes od 9:30 téměř sedm hodin jednal Mezinárodní tribunál FIA, který vyslýchal Pirelli a Mercedes ohledně sezonního testování, které proběhlo v Barceloně.
Mercedes oznámil, že se necítí být nijak vinen. Na svou obranu poukázali na Ferrari, které letos také testovalo a uvedli, že měli povolení od ředitele FIA Charlieho Whitinga.
"Dali jsme si pozor na to, abychom neporušili Článek 22. Zavolali jsme Charliemu Whitingovi, bez jeho souhlasu bychom nepokračovali. Pokud se mýlíme, je nám to líto. Nebylo naším záměrem porušit pravidla, protože jsme jednali v dobré víře," uvedl právník Mercedesu - Paul Harris.
Vyjádřil také lítost nad tím, že jejich piloti měli jednobarevné černé helmy. "Tohoto rozhodnutí litujeme. Měli jsme pro to své důvody - nebyla tam dostatečná ochranka, ale nyní víme, že to vyvolává podezření." Navrhl, že řešením by mohlo být vyloučení týmu z testů mladých talentů v Silverstone.
Šéf týmu, Ross Brawn, byl spokojen. "Potěšila nás příležitost ukázat, že jsme jednali v dobré víře a nechtěli jsme získat sportovní výhodu. Chci poděkovat prezidentovi tribunálu za jejich férový přístup. Nyní čekáme na rozhodnutí," uvedl Brit. To padne zítra.
To u Pirelli panuje sebejistá nálada. Věří, že nemůžou být nijak postihováni. Podle nich pravidla FIA nemají větší moc než jejich smlouva, která toto testování povoluje. Podle právníka italské společnosti Dominiqua Dumase je zřejmé, že pravidla neporušili. Řekl navíc, že toto disciplinární jednání nechápou.
Bránili se také tím, že v březnu minulého roku rozeslali všem týmům email, ve kterém je informovali o snaze uspořádat podobný test a požádali je o kontaktování, pokud budou mít zájem. Od Mercedesu prý navíc nevyžadovali přímo letošní vůz.
Takové je stručné shrnutí dnešního dne v Paříži. Jak bude vypadat rozhodnutí, na to si musíme počkat do zítra.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.