Lewis Hamilton se poměrně překvapivě vyjádřil o svém bývalém zaměstnavateli, proč byly roku u McLarenu pro něj těžké? Proč se mu ve spolupráci s McLarenem nepodařilo zapsat se do historie jako vícenásobný šampion F1?
Více jak jedno desetiletí působil Lewis Hamilton v týmu McLaren. Poté nastoupil s velkými očekáváními do Formule 1. Brit se sice stal mistrem světa v roce 2008 a na svém kontě má již spoustu vavřínů z Velkých cen, i přesto se letos rozhodl pro změnu - přestup k týmu Mercedes. Od té doby vztahy pilota se svým bývalým týmem ochladly.
Během zimních testů chtěl Lewis navštívit box McLarenu, nicméně Sam Michael, sportovní ředitel stáje, jej dovnitř nepustil. Na to reagoval dlouholetý jezdec britského týmu dost podrážděně. Také vztahy se svým "druhým otcem", Ronem Dennisem, už dávno ochladly.
Hamiltonovi u McLarenu nevadily pouze personální věci, postrádal také výsledky: "Když jsem přišel do Formule 1, tak jsem téměř v mém prvním roce vyhrál titul. Ve druhém roce se to už podařilo. Od té doby už jsem ale neměl auto, se kterým bych byl opravdu konkurenceschopný. A přitom právě auto je tak důležité. Ztrácíte tím nejlepší roky."
V této době musel přítel Nicol Scherzinger jen přihlížet tomu, jak Sebastian Vettel získal tři tituly mistra světa a stal se tak nejmladším trojnásobným mistrem světa F1 v historii. A to přitom v mistrovském roce Hamiltona měl o tři roky mladší rodák z Heppenheimu na svém kontě pouhé jedno vítězství.
Lewis Hamilton v Japonsku 2009
Vloni se proto Lewis Hamilton rozhodl zariskovat a odejít od svého týmu, jeho novým působištěm je jak známo stal Mercedes. "Utíká mi čas. Už je to 5 let, co jsem byl šampionem. Když jsem byl v nižších formulových sériích, tak jsem vyhrával každý rok titul. Nebo každý druhý rok."
Pilot Mercedesu je velmi ctižádostivý, stejně jako býval jeho velký vzor a legenda F1, Ayrton Senna, a proto mu jeden titul nestačí: "Je spousta jezdců, kteří dokázali vyhrát titul v F1, takže jsem moc rád za svůj titul. Prestiž má ale svoje hranice, jeden titul získala spousta jezdců. Pokud ale někdo získá dva, tři nebo čtyři tituly, tak to z něj dělá někoho neobyčejného."
I proto je u Mercedesu pod enormním tlakem (který si ale vytváří sám na sebe) na to, aby získal další úspěch: "Už jsem starší a v tomto sportu nebudu věčně. Pokud chci zůstat ve vzpomínkách, tak se musím zamyslet. Chci, aby na mě jednou lidé vzpomínali jako na jezdce, který jezdil tvrdě a byl závodníkem do morku kostí."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.