Genii Capital prodal 35% podíl vlastnictví týmu Lotus společnosti Infinity Racing. Genii nadále zůstává většinovým majitelem v čele s Gerardem Lopezem.
Společnost Infinity Racing Partners se přidává k doposud jedinému vlastníkovi týmu Lotus - Genii Capital, který si ponechal nadpoloviční většinu.
"Hlavní představitelé Infinity Racing mají výjimečné odborné znalosti a vysokou úroveň kvality při vývoji a dodávání technologií. Tato spolupráce umožní týmu Lotus zvýšit konkurenční výhodu týkající se technologie KERS, která se stává jednou z hlavních dominant při snaze o ekologičtější závodění v F1. Tým Lotus F1 bude zároveň výraznější marketingovou značkou, což otevírá další příležitosti pro sponzory," uvedl Gerard Lopez.
Na spolupráci se těší také výkonný ředitel Genii, Eric Lux. " Zatímco výsledky týmu Lotus se kažýdm rokem zlepšují, čekali jsme na vhodného investora, který nám pomůže vyskočit na nejvyšší příčky v poháru konstruktérů. V Infinity Racing jsme našli partnera, který má možnosti nám pomoci toho docílit," řekl Lux.
Pro Infinity Racing je podle jejich hlavních představitelů (Mansoora Ijaze a Suhaila Al Dhaheriho) spolupráce s Lotusem ctí. "Lopez, Lux a celý tým Genii Capital vybudovali Lotus F1 Team, který se stal vážným soupeřem při každém závodě a je schopen bojovat se špičkovými týmy F1. Vývoj v Enstone a výsledky výsledky vysoce kvalitních pilotů to dokládají. Je nám ctí, že budeme součástí tohoto týmu," uvedli.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.