Když se usmívá Vijay Mallya, celý tým Force India je spokojený. Důvodem jsou dobré dosavadní výsledky.
Po konstantním pokroku od roku 2008, kdy Force India pod vedením indického miliardáře Vijay Mallyu pťevzal štafetu od Spykeru, prožívá tým zatím přesvědčivou sezonu. S trochou štěstí mohli Paul di Resta a Adrian Sutil dosáhnout na pódium v Bahrajnu a Monaku a v Poháru konstruktérů je Force India před McLarenem o čtrnáct bodů!
Navzdory neshodám mezi manažerem di Restu a mechanikem v průběhu kvalifikace na Velkou cenu Kanady mohla stáj Force India důstojně oslavit svůj stý závod ve Formuli 1. „Udělali jsme v týmu nějaké změny a dokázali jsme, že můžeme být úspěšní,“ řekl di Resta po závodě, ve kterém se dostal ze sedmnáctého místa na startu na sedmé v cíli. Jeho týmový kolega Adrian Sutil také získal jeden bod za desáté místo. Pro tým se to už stává v této sezoně zvykem.
„S výnimkou Malajsie, kde jsme měli problémy s novým systémem matic kol, jsme byli schopni ve všech závodech bodovat. Jsme konkurenceschopní ve všech podmínkách,“ poznamenal Robert Fernley, zástupce šéfa týmu ze Silverstone (na konci června bude tým Force India doslova doma). Pro svůj tým si vymyslel úkol sezony: skončit v konečném pořadí Poháru konstruktérů před McLarenem. Původně trochu bláznivý nápad nabírá v posledních týdnech na vážnosti.
„Před námi je ještě dlouhá cesta, zůstává absolvovat ještě mnoho závodů, ale nesmíme se vzdávat, pokusíme se udělat vše pro udržení si současné pozice,“ tvrdí Fernley. „Dříve, nebo později však budeme muset koncentrovat všechny naše zdroje na vůz pro rok 2014. Neunikne tomu ani McLaren a při vší úctě k nim si myslím, že boj proti Force India není porovnatelný s bojem o titul.“
Od dob Jordanu, přes Midland, Spyker až po Force India se tým hodně změnil. V současnosti má téměř bezporuchové vozy, Paul di Resta dosáhl v Bahrajnu čtvrté místo, Sutil skončil v Monaku na vynikajícím pátém místě před Alonsem a Buttonem. „Ten závod ukázal vysokou úroveň našich jezdců, která umlčela určité osoby milující kritizování našeho týmu,“ radoval se Mallya.
Více, než kdy jindy se zdá být Force India dobře vyzbrojený pro dosáhnutí stupňů vítězů podruhé v historii. Zatím jediné pódium vybojoval pro indický tým Giancarlo Fisichella svým druhým místem v belgickém Spa v roce 2009 za proměnlivého ardenského počasí.
„Od prvních zimních testů jsem věděl, že VJM02 je zatím nejlepší vůz od Force India, který jsem měl k dispozici,“ vyhlásil Sutil. Myslí si také, že následující závody v Silverstonu, Nürburgringu, Spa a Monze představují pro jezdce Force India nové příležitosti pro úspěšné výsledky. „Myslím si, že s naším týmem můžeme být úspěšní. Příští etapou je pro nás dosáhnout pódiového umístění. Je to určitě možné a tomuto cíli se naplno věnuju.“
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.