Felipe Massa věří, že návrat Formule 1 na rychlejší tratě, jako je Silverstone, pomůže Ferrari v boji o titul s Red Bullem.
Poslední závody v Monaku a Montrealu nevyšly Ferrari podle představ a Massův týmový kolega Fernando Alonso ztratil na Sebastiana Vettela dost bodů v pořadí jednotlivců.
Místo toho, aby poslední dva závody ukazovaly na stagnující pokrok ve vývoji vozů Ferrari, se Massa domnívá, že tým z Maranella se stále může dostat do formy, která pomohla Alonsovi v této sezoně dvakrát zvítězit.
"Myslím, že Silverstone může být pro nás o něco lepší. Vůz byl v Barceloně a v Číně silný. Montreal byl úplně odlišným okruhem v porovnání s těmi, na které míříme – Silverstone a Nürburgring. Je tam dost úseků, kde dosahujeme střední a vysokou rychlost, takže uvidíme. Myslím, že na normálních tratích budeme lepší."
Massa také cítí, že se mu vrátí štěstí po problémech s pneumatikami v Bahrajnu a haváriích v Monaku a Montrealu.
„Nejsem velmi šťastný z toho, co se mi stalo – Bahrajn a gumy, Monako a dvě havárie a Montrealská kvalifikace. Proto chci, aby mi v příštím závodu přálo štěstí a abychom ukázali náš potenciál jak v kvalifikaci, tak v průběhu závodu. Vím, že máme tempo a to je důležité.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.