S ohledem na hrozbu trestu po testu týmu Mercedes a Pirelli požadují akcionáři týmu odstoupení Mercedesu z F1. Jejich tvrzení zdůvodňují tím, že Formule 1 nijak neovlivňuje prodeje aut.
Stáj Formule 1, Mercedes AMG F1, musí po aféře s testem gum pro Pirelli opět čelit požadavkům některých akcionářů volajících po odstoupení stáje z královny motorsportu. "Mercedes musí ven z F1. Zde koncern vyplácí tří místné milionové sumy, které nikomu nic nepřinesou," říká Michael Muders, manažer Union Investment pro Welt am Sonntag. "Angažmá Mercedesu v F1 už není jednoduše aktuální. Daimler dle našeho názoru neprodá žádné auto navíc díky tomu, že je Mercedes zastoupen v F1."
Vítr do plachet navíc kritici angažmá Mercedesu ve Formuli 1 dostali poté, co se začlo spekulovat o možném trestu pro tým za aféru ohledně testu pro Pirelli. Ve čtvrtek se musí Mercedes a exluzivní dodavatel pneumatik pro F1, Pirelli, před Mezinárodním tribunálem FIA v Paříži kvůli testu zodpovídat.
V pozadí projektu Mercedes AMG F1 Teamu to skřípe, někteří akcionáři nevnímají F1 jako dobrou investici
Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, mezitím řekl, že je tým dle jeho názoru v právu. "Naše přesvědčení je takové, že jsme neudělali nic špatně," řekl Rakušan, který rozhodnutí soudu vidí jako otevřené. "Není žádný cíl, se kterým bychom jeli do Paříže. Neříkáme také, že musí dojít ke zproštěni obžaloby. Není žádný rozsudek, se kterým bychom počítali."
Není tomu tak dávno, co byli akcionáři Mercedesu s jeho účinkováním v F1 také nespokojeni (psali jsme zde).
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.