S ohledem na hrozbu trestu po testu týmu Mercedes a Pirelli požadují akcionáři týmu odstoupení Mercedesu z F1. Jejich tvrzení zdůvodňují tím, že Formule 1 nijak neovlivňuje prodeje aut.
Stáj Formule 1, Mercedes AMG F1, musí po aféře s testem gum pro Pirelli opět čelit požadavkům některých akcionářů volajících po odstoupení stáje z královny motorsportu. "Mercedes musí ven z F1. Zde koncern vyplácí tří místné milionové sumy, které nikomu nic nepřinesou," říká Michael Muders, manažer Union Investment pro Welt am Sonntag. "Angažmá Mercedesu v F1 už není jednoduše aktuální. Daimler dle našeho názoru neprodá žádné auto navíc díky tomu, že je Mercedes zastoupen v F1."
Vítr do plachet navíc kritici angažmá Mercedesu ve Formuli 1 dostali poté, co se začlo spekulovat o možném trestu pro tým za aféru ohledně testu pro Pirelli. Ve čtvrtek se musí Mercedes a exluzivní dodavatel pneumatik pro F1, Pirelli, před Mezinárodním tribunálem FIA v Paříži kvůli testu zodpovídat.
V pozadí projektu Mercedes AMG F1 Teamu to skřípe, někteří akcionáři nevnímají F1 jako dobrou investici
Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, mezitím řekl, že je tým dle jeho názoru v právu. "Naše přesvědčení je takové, že jsme neudělali nic špatně," řekl Rakušan, který rozhodnutí soudu vidí jako otevřené. "Není žádný cíl, se kterým bychom jeli do Paříže. Neříkáme také, že musí dojít ke zproštěni obžaloby. Není žádný rozsudek, se kterým bychom počítali."
Není tomu tak dávno, co byli akcionáři Mercedesu s jeho účinkováním v F1 také nespokojeni (psali jsme zde).
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.