Lotus kritizuje Pirelli kvůli příliš konzervativní volbě pneumatik pro příští závody na okruhu v Silverstone a Hungaroringu.
Je již dobrým zvykem, že pneumatiky jsou jedním z hlavních témat F1. Pirelli rozhodně není v lehké situaci - jedni kritizují a chtějí změny, jiní přesně naopak. Podle Paula Hemberyho se Pirelli snaží o nemožné - kompromis.
Loni do Británie Pirelli přivezlo měkkou a tvrdou sadu. Letošní pneumatiky jsou však zhruba o stupeň měkčí než ty loňské a proto pro závod v Silverstone a na Hungaroringu v tomto roce zvolili střední a tvrdou směs. "Letos jsou pneumatiky agresivnější. Všichni mají ty stejné a musejí se s tím vypořádat," cituje Hemberyho BBC.
Zvolené sady pneumatik se však nelíbí Lotusu, podle kterého je tato volba příliš konzervativní a označil ji za neobvyklou. "Vůbec to nedává smysl. Ty směsy jsou pro ten okruh příliš tvrdé," zlobí se šéf traťového provozu Lotusu Alan Permane.
Podle Permana nedává kombinace střední a tvrdé sady pneumatik smysl (foto: F1 Lotus Team)
Podle mluvčího Pirelli jsou pneumatiky vybírány podle dostupných dat, charakteristiky okruhu a očekávaného počasí tak, aby zůstali v okně dvou až tří zastávkách v boxech.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.