Lotus kritizuje Pirelli kvůli příliš konzervativní volbě pneumatik pro příští závody na okruhu v Silverstone a Hungaroringu.
Je již dobrým zvykem, že pneumatiky jsou jedním z hlavních témat F1. Pirelli rozhodně není v lehké situaci - jedni kritizují a chtějí změny, jiní přesně naopak. Podle Paula Hemberyho se Pirelli snaží o nemožné - kompromis.
Loni do Británie Pirelli přivezlo měkkou a tvrdou sadu. Letošní pneumatiky jsou však zhruba o stupeň měkčí než ty loňské a proto pro závod v Silverstone a na Hungaroringu v tomto roce zvolili střední a tvrdou směs. "Letos jsou pneumatiky agresivnější. Všichni mají ty stejné a musejí se s tím vypořádat," cituje Hemberyho BBC.
Zvolené sady pneumatik se však nelíbí Lotusu, podle kterého je tato volba příliš konzervativní a označil ji za neobvyklou. "Vůbec to nedává smysl. Ty směsy jsou pro ten okruh příliš tvrdé," zlobí se šéf traťového provozu Lotusu Alan Permane.
Podle Permana nedává kombinace střední a tvrdé sady pneumatik smysl (foto: F1 Lotus Team)
Podle mluvčího Pirelli jsou pneumatiky vybírány podle dostupných dat, charakteristiky okruhu a očekávaného počasí tak, aby zůstali v okně dvou až tří zastávkách v boxech.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.