Bernie Ecclestone se domnívá, že Mercedes měl nabídku k testování odmítnout. Pirelli podle něj jednalo správně.
Pirelli a Mercedes se připravují na slyšení u tribunálu FIA (proběhne 20.6.2013 pozn.red.), kam byli předvoláni kvůli testování pneumatik na okruhu v Barceloně, kde Mercedes jezdil s letošním vozem.
Podle Bernieho Ecclestona je na vině Mercedes, který měl vědět, že jde o porušení pravidel a nabídku měl tudíž odmítnout. "Když vám je nabídnuto něco dobrého, ale kradeného, je na vás, zda to přijmete, nebo ne," řekl SpeedTV.
"Pirelli dělalo správnou věc, protože se nemohli se zbavit problémů s pneumatikami. Pokud by existovalo testování, což by mělo, tento problém by nenastal. Lidé si stěžovali a je logické, že to Pirelli chtělo napravit pomocí testování," uvedl Ecclestone.
Podle něj tedy Pirelli neudělalo nic špatně. "Co je správné, je správné. Jedna věc, na kterou má svobodná dívka právo, je říci "ne". A podle mě byl Mercedes v této pozici. Počkejme na tribunál, který bude mít k dispozici všechna fakta" okomentoval situaci dvaaosmdesátiletý Brit.
Jaká fakta, to je však zatím otázkou. Ted Kravitz při rozboru situace pro Sky Sports poukázal například na spekulace ohledně emailu pro Mercedes od Charlieho Whitinga a upozornil, že i kdyby existoval, je jasné pravidlo, že aby byl jakýkoliv email od šéfa FIA platný, musí být odeslán v kopii všem týmům F1. A to se v tomto případě nestalo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.