Bernie Ecclestone se domnívá, že Mercedes měl nabídku k testování odmítnout. Pirelli podle něj jednalo správně.
Pirelli a Mercedes se připravují na slyšení u tribunálu FIA (proběhne 20.6.2013 pozn.red.), kam byli předvoláni kvůli testování pneumatik na okruhu v Barceloně, kde Mercedes jezdil s letošním vozem.
Podle Bernieho Ecclestona je na vině Mercedes, který měl vědět, že jde o porušení pravidel a nabídku měl tudíž odmítnout. "Když vám je nabídnuto něco dobrého, ale kradeného, je na vás, zda to přijmete, nebo ne," řekl SpeedTV.
"Pirelli dělalo správnou věc, protože se nemohli se zbavit problémů s pneumatikami. Pokud by existovalo testování, což by mělo, tento problém by nenastal. Lidé si stěžovali a je logické, že to Pirelli chtělo napravit pomocí testování," uvedl Ecclestone.
Podle něj tedy Pirelli neudělalo nic špatně. "Co je správné, je správné. Jedna věc, na kterou má svobodná dívka právo, je říci "ne". A podle mě byl Mercedes v této pozici. Počkejme na tribunál, který bude mít k dispozici všechna fakta" okomentoval situaci dvaaosmdesátiletý Brit.
Jaká fakta, to je však zatím otázkou. Ted Kravitz při rozboru situace pro Sky Sports poukázal například na spekulace ohledně emailu pro Mercedes od Charlieho Whitinga a upozornil, že i kdyby existoval, je jasné pravidlo, že aby byl jakýkoliv email od šéfa FIA platný, musí být odeslán v kopii všem týmům F1. A to se v tomto případě nestalo.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.