Jenson Button přiznal, že nikdo nedokáže říci, jestli v letošní sezoně McLaren vyhraje závod.
McLaren je osminásobný mistr světa v poháru konstruktérů. Naposledy se však z tohoto titulu radoval v roce 1998, ještě v dobách Davida Coultharda a Miki Häkkinena. V poháru jezdců jsou na tom lépe, získali jich 12 a jejich poslední se datuje do roku 2008, kdy vyhrál Lewis Hamilton. Na rozšíření sbírky letos však už tým z Wokingu nepomýšlí.
S vozem MP4-24 se McLaren trápí již od počátku sezony. V Kanadě nedokázali získat ani bod, přestože Jenson Button i Sergio Pérez dokončili závod, což se stalo poprvé po 64 závodech. I přes toto další zklamání šéf týmu, Martin Whitmarsh, věří, že McLaren ještě neřekl poslední slovo a dokáže v pozdějších závodech sezony vyhrát.
Jenson Button už si tím však tak jistý není. "Nikdo nedokáže říci, jestli to dokážeme. Nemá smysl po mě chtít, abych na to odpověděl. Nevím, jestli letos v některém závodě zvítězíme," řekl britskému deníku Guardian. Pokud by se jim to nepodařilo, stalo by se tak poprvé od roku 2006, kdy Kimimu Räikkönenovi nepomohly ani nejrychlejší kola závodu či pole position.
JB v barvách McLarenu vyhrál osm závodů (foto: McLaren Mercedes)
Button však McLarenu stále věří. "Jsem ve skvělém týmu, pravděpodobně v tom nejlepším, který si s takovou situací dokáže poradit. Podaří se to, chce to jen čas. Máme hodně talentovaných lidí, kteří najdou odpovědi a najdou cestu zpět na špici. A když se to stane, bude to hodně sladké," uvedl mistr světa z roku 2009 pro Sky Sports.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.