Senzační výkon, čistá neústupná rychlost a agrese. Tak Martin Brundle označil závod v Kanadě v podání Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa.
"Strašně rád bych věděl, jak by teď vypadal souboj Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela ve stejném autě," začíná svůj komentář pro Sky Sports Martin Brundle. Odpověď by zajisté chtěla znát řada motoristických fanoušků.
"Myslím si, že by Vettel vzhledem k okolnostem zazářil. A stále má čas na to se dál vyvíjet. Kombinace Vettel/Red Bull zkrátka závodu dominovala. Byl jsem hodně překvapen, když mi po závodě řekl, že nevěděl, že se dotkl stěny v zatáčce číslo 4," uvedl Brundle.
Vettel se dotkl stěny také v zatáčce číslo 1, což byl podle Brundla důsledek nedostatečné koncentrace. V obou případech to mohlo lehce znamenat defekt či poškození vozu, ale nestalo se tak. Šéf Ferrari, Stefano Domenicalli, to nazval "šťastným polibkem".
"Jako obvykle jej Red Bull varoval před zbytečným riskováním a snahou o nejrychlejší kola, dokonce mu připomněli Monako 88, což pochopitelně nebyl závod, kterého se Vettel zúčastnil, ale Ayrton Senna ano - na chvíli. Nakonec mu tuto třešinku na dortu ukradl Mark Webber," pokračuje v hodnocení závodu bývalý anglický závodník.
"Cenu: Nejlepší ze zbytku si jednoznačně vysloužil Alonso. Pokud by se lépe kvalifikoval... Ale to nemůže být jen chybou auta. Je téměř vždy v náladě dychtící po napravení a to znamená riskovat - jak zjistil v Malajsii. Jeho souboj kolo na kolo s Hamiltonem a jeho preciznost a agresi bylo prostě skvělé sledovat. Jako vždy byl silný Lewis Hamilton a také jsem ocenil dobrou jízdu Paula Di Resty ve Force Indii. Ten je mým pilotem závodu společně s Jeanem Ericem Vergnem v Toro Rosso."
Di Resta a Vergne byli pro Brundla piloty závodu (foto: Sahara Force India)
Okomentoval také trápení Lotusu či McLarenu. "Lotus pokračoval v mizérii co se kvalifikace i závodu týče a dokonce měl i problém se spolehlivostí co se brzd Kimiho týče. Bylo to pro Kimiho naděje na titul pár brutálních závodů a to i kdyby stanovil rekord v počtu závodů dojetých na bodech. Potřebují v Silverstone skvělý výsledek."
"McLarenu se na tomto okruhu většinou velmi dařilo, ale nyní nezískali ani bod i když oba vozy dokončily závod. Jsou to pro ně černé dny a nemá smysl vydávat zdroje a energii na vůz pro příští rok, dokud neporozumí tomu letošnímu," domnívá se Brundle.
Překvapil jej výrazný propad Valtteriho Bottase ve Williamsu, který v kvalifikaci zazářil. Podle Brundla je matoucí vidět Williams i Sauber takto se trápit, když měli loni dobrá auta a v pravidlech se toho pro letošní sezonu příliš nezměnilo. Očekává, že během tohoto týdne se uskuteční pár tvrdých schůzek hned v několika týmech.
"V neposlední řadě pochopitelně v Mercedesu, který se připravuje na tribunál kvůli testu Pirelli s letošním vozem. Bude to fascinující a čeká nás asi pár překvapení, jakmile strany předloží svá stanoviska. Hádám, že Mercedes viděl příležitost a rozhodli se interpretovat situaci způsobem, který jim vyhovoval."
"Nejsou hloupí a bezpochyby uvedou jejich pohled na věc i s polehčujícími okolnostmi. Nevěřím, že by bylo považováno za křivý nebo nečestný podvod být tři dny na trati s oficiálním dodavatelem pneumatik. Očekávám ale, že to bude považováno za porušení pravidel v oblasti testování během sezony a bude je to bolet," uvedl. Podle jeho názoru nebylo chytré o celé věci mlčet a použít jednobarevné neoznačené helmy.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.