Senzační výkon, čistá neústupná rychlost a agrese. Tak Martin Brundle označil závod v Kanadě v podání Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa.
"Strašně rád bych věděl, jak by teď vypadal souboj Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela ve stejném autě," začíná svůj komentář pro Sky Sports Martin Brundle. Odpověď by zajisté chtěla znát řada motoristických fanoušků.
"Myslím si, že by Vettel vzhledem k okolnostem zazářil. A stále má čas na to se dál vyvíjet. Kombinace Vettel/Red Bull zkrátka závodu dominovala. Byl jsem hodně překvapen, když mi po závodě řekl, že nevěděl, že se dotkl stěny v zatáčce číslo 4," uvedl Brundle.
Vettel se dotkl stěny také v zatáčce číslo 1, což byl podle Brundla důsledek nedostatečné koncentrace. V obou případech to mohlo lehce znamenat defekt či poškození vozu, ale nestalo se tak. Šéf Ferrari, Stefano Domenicalli, to nazval "šťastným polibkem".
"Jako obvykle jej Red Bull varoval před zbytečným riskováním a snahou o nejrychlejší kola, dokonce mu připomněli Monako 88, což pochopitelně nebyl závod, kterého se Vettel zúčastnil, ale Ayrton Senna ano - na chvíli. Nakonec mu tuto třešinku na dortu ukradl Mark Webber," pokračuje v hodnocení závodu bývalý anglický závodník.
"Cenu: Nejlepší ze zbytku si jednoznačně vysloužil Alonso. Pokud by se lépe kvalifikoval... Ale to nemůže být jen chybou auta. Je téměř vždy v náladě dychtící po napravení a to znamená riskovat - jak zjistil v Malajsii. Jeho souboj kolo na kolo s Hamiltonem a jeho preciznost a agresi bylo prostě skvělé sledovat. Jako vždy byl silný Lewis Hamilton a také jsem ocenil dobrou jízdu Paula Di Resty ve Force Indii. Ten je mým pilotem závodu společně s Jeanem Ericem Vergnem v Toro Rosso."
Di Resta a Vergne byli pro Brundla piloty závodu (foto: Sahara Force India)
Okomentoval také trápení Lotusu či McLarenu. "Lotus pokračoval v mizérii co se kvalifikace i závodu týče a dokonce měl i problém se spolehlivostí co se brzd Kimiho týče. Bylo to pro Kimiho naděje na titul pár brutálních závodů a to i kdyby stanovil rekord v počtu závodů dojetých na bodech. Potřebují v Silverstone skvělý výsledek."
"McLarenu se na tomto okruhu většinou velmi dařilo, ale nyní nezískali ani bod i když oba vozy dokončily závod. Jsou to pro ně černé dny a nemá smysl vydávat zdroje a energii na vůz pro příští rok, dokud neporozumí tomu letošnímu," domnívá se Brundle.
Překvapil jej výrazný propad Valtteriho Bottase ve Williamsu, který v kvalifikaci zazářil. Podle Brundla je matoucí vidět Williams i Sauber takto se trápit, když měli loni dobrá auta a v pravidlech se toho pro letošní sezonu příliš nezměnilo. Očekává, že během tohoto týdne se uskuteční pár tvrdých schůzek hned v několika týmech.
"V neposlední řadě pochopitelně v Mercedesu, který se připravuje na tribunál kvůli testu Pirelli s letošním vozem. Bude to fascinující a čeká nás asi pár překvapení, jakmile strany předloží svá stanoviska. Hádám, že Mercedes viděl příležitost a rozhodli se interpretovat situaci způsobem, který jim vyhovoval."
"Nejsou hloupí a bezpochyby uvedou jejich pohled na věc i s polehčujícími okolnostmi. Nevěřím, že by bylo považováno za křivý nebo nečestný podvod být tři dny na trati s oficiálním dodavatelem pneumatik. Očekávám ale, že to bude považováno za porušení pravidel v oblasti testování během sezony a bude je to bolet," uvedl. Podle jeho názoru nebylo chytré o celé věci mlčet a použít jednobarevné neoznačené helmy.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.