Šéf Lotusu Gerard Lopez odmítl, že by za špatnými výkony týmu stál odchod Jamese Allisona, jednoho z nejuznávanějších technických ředitelů.
Kimi Räikkönen se držel na druhém místě v tabulce jezdců za Sebastianem Vettelem a po pěti závodech ztrácel 4 body. Začátek sezony byl pro černozlaté dobrý - Räikkönen zvítězil v Austrálii, získal podiová umístění v Bahrajnu, Španělsku či Číně. V Kanadě také vyrovnal rekord Michaela Schumachera v počtu závodů dokončených na bodech - má jich na svém kontě 24.
V posledních dvou závodech v Monaku a Kanadě se však s vozem spíše trápil. Dojel na desátém a devátém místě, což znamenalo, že jej v průběžném hodnocení tabulky šampionátu předstihl Fernando Alonso a Fin nyní na prvního Vettela ztrácí 44 bodů. Lotus navíc ztratil i v tabulce konstruktérů, kde se propadl za Mercedes na čtvrté místo.
"Rozhodně nám to boj o titul neusnadnilo. Je jasné, že si v Silverstone nemůžeme dovolit třetí mizerný víkend v řadě. Monako je Monako, tam jsme měli špatný start, vyšlápli jsme špatnou nohou, ale teď (po Kanadě) jsme na to trvdě doplatili co se obou šampionátů týče. To nemůže být akceptovatelné pro Silverstone a očekávám, že budeme stejně silní jako před Monakem," uvedl majitel Lotusu Gerard Lopez pro finské noviny Turun Sanomat.
V Kanadě Räikkönena trápily brzdy i pneumatiky (foto: Lotus F1 Team)
Byl také dotázán, jestli za ztrátu formy vozu E21 může odchod jejich technického ředitele Jamese Allisona. "Nemá to žádný vliv. Je to dobrý chlap, ale není to bůh," odmítá Lopez.
Neobává se ani případného odchodu Räikkönena, kterému na konci roku končí smlouva a spekuluje se například o jeho přestupu do Red Bullu. "S Kimim je vše naprosto v pořádku," okomentoval situaci Lopez.
O rychlost a výkonnost Lotusu se nebojí ani šéf týmu, Eric Boullier. "Ztratili jsme pozice, takže musíme tvrdě pracovat, abychom si udrželi rychlost. Ale víme, že auto je konkurenceschopné a tým je soutěživý. Není důvod, proč bychom dál nemohli bojovat o podium. Nebyli jsme na něm pětkrát za sebou jen tak náhodou. Náš vůz je konkurenceschopný," upozornil Boullier pro Autosport.
Dodal, že mají pro nadcházející závod v Británii připraveny další novinky a věří, že na normálním okruhu budou moci opět dostat z vozu to nejlepší.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.