Šéf Lotusu Gerard Lopez odmítl, že by za špatnými výkony týmu stál odchod Jamese Allisona, jednoho z nejuznávanějších technických ředitelů.
Kimi Räikkönen se držel na druhém místě v tabulce jezdců za Sebastianem Vettelem a po pěti závodech ztrácel 4 body. Začátek sezony byl pro černozlaté dobrý - Räikkönen zvítězil v Austrálii, získal podiová umístění v Bahrajnu, Španělsku či Číně. V Kanadě také vyrovnal rekord Michaela Schumachera v počtu závodů dokončených na bodech - má jich na svém kontě 24.
V posledních dvou závodech v Monaku a Kanadě se však s vozem spíše trápil. Dojel na desátém a devátém místě, což znamenalo, že jej v průběžném hodnocení tabulky šampionátu předstihl Fernando Alonso a Fin nyní na prvního Vettela ztrácí 44 bodů. Lotus navíc ztratil i v tabulce konstruktérů, kde se propadl za Mercedes na čtvrté místo.
"Rozhodně nám to boj o titul neusnadnilo. Je jasné, že si v Silverstone nemůžeme dovolit třetí mizerný víkend v řadě. Monako je Monako, tam jsme měli špatný start, vyšlápli jsme špatnou nohou, ale teď (po Kanadě) jsme na to trvdě doplatili co se obou šampionátů týče. To nemůže být akceptovatelné pro Silverstone a očekávám, že budeme stejně silní jako před Monakem," uvedl majitel Lotusu Gerard Lopez pro finské noviny Turun Sanomat.
V Kanadě Räikkönena trápily brzdy i pneumatiky (foto: Lotus F1 Team)
Byl také dotázán, jestli za ztrátu formy vozu E21 může odchod jejich technického ředitele Jamese Allisona. "Nemá to žádný vliv. Je to dobrý chlap, ale není to bůh," odmítá Lopez.
Neobává se ani případného odchodu Räikkönena, kterému na konci roku končí smlouva a spekuluje se například o jeho přestupu do Red Bullu. "S Kimim je vše naprosto v pořádku," okomentoval situaci Lopez.
O rychlost a výkonnost Lotusu se nebojí ani šéf týmu, Eric Boullier. "Ztratili jsme pozice, takže musíme tvrdě pracovat, abychom si udrželi rychlost. Ale víme, že auto je konkurenceschopné a tým je soutěživý. Není důvod, proč bychom dál nemohli bojovat o podium. Nebyli jsme na něm pětkrát za sebou jen tak náhodou. Náš vůz je konkurenceschopný," upozornil Boullier pro Autosport.
Dodal, že mají pro nadcházející závod v Británii připraveny další novinky a věří, že na normálním okruhu budou moci opět dostat z vozu to nejlepší.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.