Traťový komisař zahynul během nešťastné nehody při odstraňování vozu Estebana Gutiérreze.
Velmi smutná zpráva přišla z Montrealu. Traťový komisař pomáhal s odstraněním vozu Estebana Gutiérreze, když upadl pod kola pojízdného jeřábu poté, co se snažil chytit padající vysílačku.
Řidič jeřábu ho nemohl vidět a komisaře přejel. Komisař utrpěl velmi těžká zranění a byl nejprve převezen do zdravotního centra na okruhu a poté transportován vrtulníkem do nemocnice Sacre-Cour.
Zde však i přes veškerou snahu zdravotníků v noci z neděle na pondělí zemřel. Jedná se o třetí případ úmrtí traťového komisaře během závodů Formule 1 od roku 2000.
Traťový komisař byl přejet jeřábem při odklízení vozu Gutiérreze (zdroj: Facebook)
V roce 2000 na Monze, po hromadné havárii v prvním kole, zahynul italský hasič Paolo Gsihlimberti poté, co byl zasažen letícím kolem.
O rok později v Austrálii zahynul Graham Baveridge, který byl také zasažen kolem. Kolo proletělo mezerou mezi ochraným plotem po kolizi Jaquese Villeneuva a Ralfa Schumachera.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.