Rémi Taffin je spokojný s výkonmi tímov, ktorým Renault Sport F1 dodáva motory.
Sebastian Vettel urobil nedeľným víťazstvom radosť predovšetkým sám sebe. Bolo to jeho prvé víťazstvo vo Veľkej cene Kanady, navyše veľmi pôsobivé, systémom štart – cieľ. Na okruhu Gillesa Villeneuva dosiahol už svoj 29. triumf, už v budúcich pretekoch môže tento počet zaokrúhliť na 30! Spokojných s jeho výkonom však bolo viac osôb, medzi nimi aj Rémi Taffin z Renault Sport F1.
„Sme šťastní, že Red Bull dosiahol svoje prvé kanadské víťazstvo. Zdalo sa, že to bolo pre Sebastiana ľahké ukontrolovať si svoju pozíciu, pretože bol na čele s pohodlným náskokom. Poukázalo to aj na niekoľko našich predností, predovšetkým dokážeme efektívne udržiavať výkon motora.
To nám môže pomôcť do ďalších pretekov. Montreal je jednou z tratí, na ktorých sa ukáže dobrá spolupráca šasi s motorom, pre nás bol teda prínosom. Mark mal trochu smolu, že sa neobjavil na pódiu, no my prikladáme väčšiu dôležitosť premiérovému víťazstvu Red Bullu na tomto okruhu.
Jednalo sa o prvý triumf motoru Renault v Montreale od roku 2006. Zo všeobecného hľadiska to bol pre nás v Kanade úspešný víkend. Tri monoposty s motorom Renault prišli do cieľa v prvej desiatke. Red Bull a Lotus sú stále v boji o titul v Pohári konštruktérov. Spolu získali 45% z doteraz udelených bodov.
V tejto fáze sezóny je to celkom pôsobivé číslo. Spoľahlivosť našich motorov spolu s ich úrovňou výkonov je pre nás satisfakciou. Výsledky sú pre nás dobrým základom pre našu prácu v druhej časti sezóny.“
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.