Rémi Taffin je spokojný s výkonmi tímov, ktorým Renault Sport F1 dodáva motory.
Sebastian Vettel urobil nedeľným víťazstvom radosť predovšetkým sám sebe. Bolo to jeho prvé víťazstvo vo Veľkej cene Kanady, navyše veľmi pôsobivé, systémom štart – cieľ. Na okruhu Gillesa Villeneuva dosiahol už svoj 29. triumf, už v budúcich pretekoch môže tento počet zaokrúhliť na 30! Spokojných s jeho výkonom však bolo viac osôb, medzi nimi aj Rémi Taffin z Renault Sport F1.
„Sme šťastní, že Red Bull dosiahol svoje prvé kanadské víťazstvo. Zdalo sa, že to bolo pre Sebastiana ľahké ukontrolovať si svoju pozíciu, pretože bol na čele s pohodlným náskokom. Poukázalo to aj na niekoľko našich predností, predovšetkým dokážeme efektívne udržiavať výkon motora.
To nám môže pomôcť do ďalších pretekov. Montreal je jednou z tratí, na ktorých sa ukáže dobrá spolupráca šasi s motorom, pre nás bol teda prínosom. Mark mal trochu smolu, že sa neobjavil na pódiu, no my prikladáme väčšiu dôležitosť premiérovému víťazstvu Red Bullu na tomto okruhu.
Jednalo sa o prvý triumf motoru Renault v Montreale od roku 2006. Zo všeobecného hľadiska to bol pre nás v Kanade úspešný víkend. Tri monoposty s motorom Renault prišli do cieľa v prvej desiatke. Red Bull a Lotus sú stále v boji o titul v Pohári konštruktérov. Spolu získali 45% z doteraz udelených bodov.
V tejto fáze sezóny je to celkom pôsobivé číslo. Spoľahlivosť našich motorov spolu s ich úrovňou výkonov je pre nás satisfakciou. Výsledky sú pre nás dobrým základom pre našu prácu v druhej časti sezóny.“
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.