Hned pět jezdců bylo po skončení kvalifikace povoláno ke komisařům. Důvodem je řazení na konci boxové uličky v závěru druhé části kvalifikace.
AKTUALIZACE:
Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo obdrželi penalizaci ztráty dvou míst na startu za nesprávné zařazení se na výjezdů z boxů během Q2. Je zajímavé, že pouze dva z pěti původně vyšetřovaných pilotů dostali penalizaci za to, že z pit lane neodjeli v tzv. fast line. Räikkönen ztrati nakonec ale jenom jednu příčku, protože jeho penalizace byla aplikována dříve než Ricciardova. Fin vyrazí z 10. místa, Australan z 11. Räikkönen se podobně provinil i v Q3, ale tam jeho manévr zůstal také nepotrestán.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:
Konkrétně jde o Kimiho Räikkönena z Lotusu, dvojici Toro Rosso Jeana-Erica Vergneho a Daniela Ricciarda a dva bouřliváky Pastora Maldonada a Sergia Péreze. Všichni tito jezdci se musí po kvalifikaci hlásit u sportovních komisařů, protože zatímco ostatní piloti vyjížděli z boxů spořádaně za sebou, oni je objížděli.
Stalo se tedy, že po znovuzahájení Q2 - po nehodě Massy v zatáčce číslo 3 byla kvalifikace červenou vlajkou zastavena, do konce zbývaly zhruba dvě minuty - vyjížděly monoposty z boxů ve dvojicích.
Ve zbytku času se většina jezdců pokusila ještě vylepšit svoje kolo v Q2, jenže už jim moc času nezbývalo, a tak byla na výjezdu z boxů pěkná tlačenice. Jenže několik aut bohůžel stálo v místech, kde by vozy stát neměly. Räikkönen, Ricciardo a Vergne podobný kousek předvedli i v Q3.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.