Hned pět jezdců bylo po skončení kvalifikace povoláno ke komisařům. Důvodem je řazení na konci boxové uličky v závěru druhé části kvalifikace.
AKTUALIZACE:
Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo obdrželi penalizaci ztráty dvou míst na startu za nesprávné zařazení se na výjezdů z boxů během Q2. Je zajímavé, že pouze dva z pěti původně vyšetřovaných pilotů dostali penalizaci za to, že z pit lane neodjeli v tzv. fast line. Räikkönen ztrati nakonec ale jenom jednu příčku, protože jeho penalizace byla aplikována dříve než Ricciardova. Fin vyrazí z 10. místa, Australan z 11. Räikkönen se podobně provinil i v Q3, ale tam jeho manévr zůstal také nepotrestán.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:
Konkrétně jde o Kimiho Räikkönena z Lotusu, dvojici Toro Rosso Jeana-Erica Vergneho a Daniela Ricciarda a dva bouřliváky Pastora Maldonada a Sergia Péreze. Všichni tito jezdci se musí po kvalifikaci hlásit u sportovních komisařů, protože zatímco ostatní piloti vyjížděli z boxů spořádaně za sebou, oni je objížděli.
Stalo se tedy, že po znovuzahájení Q2 - po nehodě Massy v zatáčce číslo 3 byla kvalifikace červenou vlajkou zastavena, do konce zbývaly zhruba dvě minuty - vyjížděly monoposty z boxů ve dvojicích.
Ve zbytku času se většina jezdců pokusila ještě vylepšit svoje kolo v Q2, jenže už jim moc času nezbývalo, a tak byla na výjezdu z boxů pěkná tlačenice. Jenže několik aut bohůžel stálo v místech, kde by vozy stát neměly. Räikkönen, Ricciardo a Vergne podobný kousek předvedli i v Q3.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.