KANADA - KVALIFIKACE; Sebastian Vettel v deštivé kvalifikaci překonal Hamiltona. Z druhé řady odstartují Bottas a Webber. V Q3 se nedařilo Räikkönenovi. Massa a Button skončili v Q2.
Q1:
Začíná kvalifikace a trať je mokrá, stále lehce prší. Všichni jezdci se vydali na trať na suchých (superměkkých) pneumatikách a zkouší zajet nějaký čas. Viditelně to však klouže, většina jezdců ani nevjela do měřeného kola a nechávají si nasadit přechodné pneumatiky.Do čela se postupně dostávají Vettel s Webberem, za nimi se drží Alonso. Mimo trať se ocitají Rosberg, Sutil, Alonso, Perez i další, ale zatím naštěstí nikdo svůj vůz nepoškodil. Rosberg dostává od týmu zprávu, že ke konci Q1 je očekáván hustší déšť.Nejlepší čas postupně zlepšují Hamilton a Vettel, blízko se drží Rosberg a Alonso. Pět minut před koncem Q1 stále nemá bezpečný čas Massa. Vettel je dalším, kdo vyvázl z hodin bez poškození. Mění pneumatiky, opět za přechodné.Zdá se, že trať trochu osychá, zejména v posledním sektoru, ale spíš než na časech se to projevuje na odcházejících přechodných pneumatikách. Na první místo se posunuje Webber, za ním Massa a postup si pojišťuje Button.Jsou tu poslední dvě minuty, nejrychlejší je nyní Alonso. Minutu před koncem jeho čas o sekundu vylepšuje Vettel. V prostřední části okruhu znovu více prší, ale v posledním sektoru je naopak úplně sucho.Většina jezdců nakonec zajela nové maximum, Q1 vyhrál Vettel. Výborný čtvrtý čas zajel Bottas. Nepostupují: Di Resta, Pic, Grosjean, Bianchi, Chilton a Van der Garde.
Q2:
Zdá se, že na začátku Q2 je déšť opět hustší, suchá stopa zmizela. Na čele jsou zatím Hamilton, Webber, blízko se drží Rosberg, Alonso a Räikkönen, v TOP-10 je i Vettel. Rosberg a Sutil jsou opět mimo trať, Vettel však mezi tím nadělil do té doby vedoucímu Hamiltonovi více než sekundu. V zápětí jde na druhé místo Rosberg.
Vettela překonal Webber. Dvě minuty před koncem Q2 se do TOP-10 dostali Alonso s Räikkönenem, ale Massovi se to nepodařilo a už se mu to ani nepodaří - po smyku je v bariéře a na trati jsou vyvěšeny červené vlajky. Mimo první desítku je zatím i Button, po otevření traťi bude mít jeden pokus.
Časomíra je znovu spuštěna v 19:47, všichni jsou připraveni na výjezdu z pit-lane. Zdá se, že trať trochu oschla. Poslední jezdci nestihli vjet před limitem do měřeného kola a vrací se do boxů. To se týká i Buttona, který byl ve froně poslední.
Hamilton překonává Webbera. Vettel svůj čas zlepšil, ale zůstal za Webberem. čtvrtý je opět Bottas.
Nepostupují: Hülkenberg, Perez, Maldonado, Button, Gutierrez a Massa.
Q3:
Stále jen slabě prší, ale během přestávky na trati přibylo vody. Jezdci přesto spěchají do prvních měřených kol, podmínky se mohou ještě zhoršit. V polovině Q3 vede opět Vettel před Hamiltonem a Rosbergem. Moc konkurenceschopně zatím nevypadá Räikkönen, zato Bottas jde před Rosberga.
Jsou tu poslední měřená kola a Vettelovi ani Hamiltonovi se už zrychlit nedaří, Webber si také nepomůže. Nevyšlo to ani Bottasovi a je zřejmé, že ve třetím sektoru je více vody. Čas si už nemůže zlepšit zatím šestý Alonso. Hamilton chybuje a už také pole-position nezíská. Vettel se vrací do boxů.
Webber a Bottas to zkouší, ale opět jim to nevyšlo. Jediný, komu se v závěru podařilo zrychlit, je Sutil a odsunuje Räikkönena na deváté místo. Pole-position zůstává Vettelovi před Hamiltonem. Z druhé řady do závodu odstaruje Bottas!
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.