KANADA - KVALIFIKACE; Sebastian Vettel v deštivé kvalifikaci překonal Hamiltona. Z druhé řady odstartují Bottas a Webber. V Q3 se nedařilo Räikkönenovi. Massa a Button skončili v Q2.
Q1:
Začíná kvalifikace a trať je mokrá, stále lehce prší. Všichni jezdci se vydali na trať na suchých (superměkkých) pneumatikách a zkouší zajet nějaký čas. Viditelně to však klouže, většina jezdců ani nevjela do měřeného kola a nechávají si nasadit přechodné pneumatiky.Do čela se postupně dostávají Vettel s Webberem, za nimi se drží Alonso. Mimo trať se ocitají Rosberg, Sutil, Alonso, Perez i další, ale zatím naštěstí nikdo svůj vůz nepoškodil. Rosberg dostává od týmu zprávu, že ke konci Q1 je očekáván hustší déšť.Nejlepší čas postupně zlepšují Hamilton a Vettel, blízko se drží Rosberg a Alonso. Pět minut před koncem Q1 stále nemá bezpečný čas Massa. Vettel je dalším, kdo vyvázl z hodin bez poškození. Mění pneumatiky, opět za přechodné.Zdá se, že trať trochu osychá, zejména v posledním sektoru, ale spíš než na časech se to projevuje na odcházejících přechodných pneumatikách. Na první místo se posunuje Webber, za ním Massa a postup si pojišťuje Button.Jsou tu poslední dvě minuty, nejrychlejší je nyní Alonso. Minutu před koncem jeho čas o sekundu vylepšuje Vettel. V prostřední části okruhu znovu více prší, ale v posledním sektoru je naopak úplně sucho.Většina jezdců nakonec zajela nové maximum, Q1 vyhrál Vettel. Výborný čtvrtý čas zajel Bottas. Nepostupují: Di Resta, Pic, Grosjean, Bianchi, Chilton a Van der Garde.
Q2:
Zdá se, že na začátku Q2 je déšť opět hustší, suchá stopa zmizela. Na čele jsou zatím Hamilton, Webber, blízko se drží Rosberg, Alonso a Räikkönen, v TOP-10 je i Vettel. Rosberg a Sutil jsou opět mimo trať, Vettel však mezi tím nadělil do té doby vedoucímu Hamiltonovi více než sekundu. V zápětí jde na druhé místo Rosberg.
Vettela překonal Webber. Dvě minuty před koncem Q2 se do TOP-10 dostali Alonso s Räikkönenem, ale Massovi se to nepodařilo a už se mu to ani nepodaří - po smyku je v bariéře a na trati jsou vyvěšeny červené vlajky. Mimo první desítku je zatím i Button, po otevření traťi bude mít jeden pokus.
Časomíra je znovu spuštěna v 19:47, všichni jsou připraveni na výjezdu z pit-lane. Zdá se, že trať trochu oschla. Poslední jezdci nestihli vjet před limitem do měřeného kola a vrací se do boxů. To se týká i Buttona, který byl ve froně poslední.
Hamilton překonává Webbera. Vettel svůj čas zlepšil, ale zůstal za Webberem. čtvrtý je opět Bottas.
Nepostupují: Hülkenberg, Perez, Maldonado, Button, Gutierrez a Massa.
Q3:
Stále jen slabě prší, ale během přestávky na trati přibylo vody. Jezdci přesto spěchají do prvních měřených kol, podmínky se mohou ještě zhoršit. V polovině Q3 vede opět Vettel před Hamiltonem a Rosbergem. Moc konkurenceschopně zatím nevypadá Räikkönen, zato Bottas jde před Rosberga.
Jsou tu poslední měřená kola a Vettelovi ani Hamiltonovi se už zrychlit nedaří, Webber si také nepomůže. Nevyšlo to ani Bottasovi a je zřejmé, že ve třetím sektoru je více vody. Čas si už nemůže zlepšit zatím šestý Alonso. Hamilton chybuje a už také pole-position nezíská. Vettel se vrací do boxů.
Webber a Bottas to zkouší, ale opět jim to nevyšlo. Jediný, komu se v závěru podařilo zrychlit, je Sutil a odsunuje Räikkönena na deváté místo. Pole-position zůstává Vettelovi před Hamiltonem. Z druhé řady do závodu odstaruje Bottas!
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.