KANADA - KVALIFIKACE; Sebastian Vettel v deštivé kvalifikaci překonal Hamiltona. Z druhé řady odstartují Bottas a Webber. V Q3 se nedařilo Räikkönenovi. Massa a Button skončili v Q2.
Q1:
Začíná kvalifikace a trať je mokrá, stále lehce prší. Všichni jezdci se vydali na trať na suchých (superměkkých) pneumatikách a zkouší zajet nějaký čas. Viditelně to však klouže, většina jezdců ani nevjela do měřeného kola a nechávají si nasadit přechodné pneumatiky.Do čela se postupně dostávají Vettel s Webberem, za nimi se drží Alonso. Mimo trať se ocitají Rosberg, Sutil, Alonso, Perez i další, ale zatím naštěstí nikdo svůj vůz nepoškodil. Rosberg dostává od týmu zprávu, že ke konci Q1 je očekáván hustší déšť.Nejlepší čas postupně zlepšují Hamilton a Vettel, blízko se drží Rosberg a Alonso. Pět minut před koncem Q1 stále nemá bezpečný čas Massa. Vettel je dalším, kdo vyvázl z hodin bez poškození. Mění pneumatiky, opět za přechodné.Zdá se, že trať trochu osychá, zejména v posledním sektoru, ale spíš než na časech se to projevuje na odcházejících přechodných pneumatikách. Na první místo se posunuje Webber, za ním Massa a postup si pojišťuje Button.Jsou tu poslední dvě minuty, nejrychlejší je nyní Alonso. Minutu před koncem jeho čas o sekundu vylepšuje Vettel. V prostřední části okruhu znovu více prší, ale v posledním sektoru je naopak úplně sucho.Většina jezdců nakonec zajela nové maximum, Q1 vyhrál Vettel. Výborný čtvrtý čas zajel Bottas. Nepostupují: Di Resta, Pic, Grosjean, Bianchi, Chilton a Van der Garde.
Q2:
Zdá se, že na začátku Q2 je déšť opět hustší, suchá stopa zmizela. Na čele jsou zatím Hamilton, Webber, blízko se drží Rosberg, Alonso a Räikkönen, v TOP-10 je i Vettel. Rosberg a Sutil jsou opět mimo trať, Vettel však mezi tím nadělil do té doby vedoucímu Hamiltonovi více než sekundu. V zápětí jde na druhé místo Rosberg.
Vettela překonal Webber. Dvě minuty před koncem Q2 se do TOP-10 dostali Alonso s Räikkönenem, ale Massovi se to nepodařilo a už se mu to ani nepodaří - po smyku je v bariéře a na trati jsou vyvěšeny červené vlajky. Mimo první desítku je zatím i Button, po otevření traťi bude mít jeden pokus.
Časomíra je znovu spuštěna v 19:47, všichni jsou připraveni na výjezdu z pit-lane. Zdá se, že trať trochu oschla. Poslední jezdci nestihli vjet před limitem do měřeného kola a vrací se do boxů. To se týká i Buttona, který byl ve froně poslední.
Hamilton překonává Webbera. Vettel svůj čas zlepšil, ale zůstal za Webberem. čtvrtý je opět Bottas.
Nepostupují: Hülkenberg, Perez, Maldonado, Button, Gutierrez a Massa.
Q3:
Stále jen slabě prší, ale během přestávky na trati přibylo vody. Jezdci přesto spěchají do prvních měřených kol, podmínky se mohou ještě zhoršit. V polovině Q3 vede opět Vettel před Hamiltonem a Rosbergem. Moc konkurenceschopně zatím nevypadá Räikkönen, zato Bottas jde před Rosberga.
Jsou tu poslední měřená kola a Vettelovi ani Hamiltonovi se už zrychlit nedaří, Webber si také nepomůže. Nevyšlo to ani Bottasovi a je zřejmé, že ve třetím sektoru je více vody. Čas si už nemůže zlepšit zatím šestý Alonso. Hamilton chybuje a už také pole-position nezíská. Vettel se vrací do boxů.
Webber a Bottas to zkouší, ale opět jim to nevyšlo. Jediný, komu se v závěru podařilo zrychlit, je Sutil a odsunuje Räikkönena na deváté místo. Pole-position zůstává Vettelovi před Hamiltonem. Z druhé řady do závodu odstaruje Bottas!
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.