MONTREAL - 3.TRÉNINK trval jen půl hodiny a nejrychlejší čas v něm zajel Mark Webber v Red Bullu následován Adrianem Sutilem (Force India) a Lewisem Hamiltonem (Mercedes).
Počasí v Kanadě si s piloty a týmy hraje. Je stále zataženo, teplota vzduchu 15°C a ačkoliv neprší, trať je stále mokrá a její teplota je 14°C. Trať bude osychat a tyto podmínky představují pro inženýry i piloty velkou výzvu.
Včera Ferrari testovalo nové přední přítlačné křídlo. Fernando Alonso poprvé vyzkoušel verzi s postranním připojením. Cílem tohoto vylepšení je větší kontrola toku vzduchu směřujícího na záď vozu, čímž se zvýší účinnost výfuku s Coanda efektem. Felpe Massa zase otestoval nový nos.
Problémy s převodovkou předčasně ukončily druhý trénink v případě Jensona Buttona, který později uvedl, že je to velká smůla a vzhledem k tomu, že s plnou nádrží ujel pouze tři kola, bude to náročný víkend.
Dříve do garáže zajel také Kimi Räikkönen, podle jeho slov šlo o brzdy, ale nebylo to nic vážného. Mark Webber a Valtteri Bottas byli napomenuti kvůli ignorování žlutých vlajek.
Třetí trénink:
Začátek tréninku bude opožděn, protože se opravuje bariéra v zatáčce číslo 11, kterou poškodily čtyři různé nehody Ferrari na stejném místě při tréninku doprovodné série. Podle pravidel musí být mezi koncem třetího tréninku a začátkem kvalifikacce přestávka dvě hodiny. Trénink proto bude o tuto dobu zkrácen. Trať mezitím osychá.
16:20 - bylo oznámeno, že vozy budou moci na trať vyrazit v 10:30 montrealského času. Třetí trénink bude tedy trvat pouze půl hodiny.
16:30 Vozy se řadí na konci boxové uličky a jako první na trať vyrážejí oba Caterhamy. Na vozech můžeme vidět pneumatiky do mokra (Alonso, Massa, Vergne, Rosberg, Ricciardo, Bianchi a Chilton), většina pilotů však zvolila přechodné pneu.
První měřený čas zajíždí Van der Garde a má hodnotu 1:30,873s. Brzy jej však překonává Pérez či Gutiérrez a další. Časy se zlepšují, ale většina pilotů zůstává v garáži. Po deseti minutách je na čele Williams v pořadí Bottas, Maldonado a nejrychlejší čas má hodnotu 1:24,314s.
Na trať stále nevyjelo Ferrari, Red Bull, Mercedes, Toro Rosso či Lotus. Týmu z Enstone, respektive jejich vozu, komplikuje situaci chladné počasí, kvůli kterému mají problémy zahřát pneumatiky. Dobře na trati zatím vypadalo Ferrari.
Zbývá patnáct minut a nejrychlejší čas zajel Felipe Massa (1:23,492s). Brzy jej o 0,380s překonává Esteban Gutiérrez. Trať poněkud utichá - na trati zůstává pouze Grosjean, ke kterému se po chvíli přidává Garde.
Osm pilotů zatím stále nezajelo žádný čas. (Alonso, Vettel, Webber, Ricciardo, Di Resta, Hamilton, Vergne a Rosberg). První stále Gutiérrez.
Pět minut před koncem tréninku na trať vyráží Pérez a to na střední sadě pneu. Super měkkou sadu zvolil Alonso, Bottas a Webber. Na trati teď začíná být provoz, trať stále osychá, Button či Hamilton zablokovali kola a časy se stále zrychlují.
První nakonec Mark Webber následován Adrianem Sutilem a Lewisem Hamiltonem. Nejvíce kol má na svém kontě Gutiérrez (15). Zřejmě nás čeká zajímavá kvalifikace...
Přehled všech časů: zde.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.