MONTREAL - 3.TRÉNINK trval jen půl hodiny a nejrychlejší čas v něm zajel Mark Webber v Red Bullu následován Adrianem Sutilem (Force India) a Lewisem Hamiltonem (Mercedes).
Počasí v Kanadě si s piloty a týmy hraje. Je stále zataženo, teplota vzduchu 15°C a ačkoliv neprší, trať je stále mokrá a její teplota je 14°C. Trať bude osychat a tyto podmínky představují pro inženýry i piloty velkou výzvu.
Včera Ferrari testovalo nové přední přítlačné křídlo. Fernando Alonso poprvé vyzkoušel verzi s postranním připojením. Cílem tohoto vylepšení je větší kontrola toku vzduchu směřujícího na záď vozu, čímž se zvýší účinnost výfuku s Coanda efektem. Felpe Massa zase otestoval nový nos.
Problémy s převodovkou předčasně ukončily druhý trénink v případě Jensona Buttona, který později uvedl, že je to velká smůla a vzhledem k tomu, že s plnou nádrží ujel pouze tři kola, bude to náročný víkend.
Dříve do garáže zajel také Kimi Räikkönen, podle jeho slov šlo o brzdy, ale nebylo to nic vážného. Mark Webber a Valtteri Bottas byli napomenuti kvůli ignorování žlutých vlajek.
Třetí trénink:
Začátek tréninku bude opožděn, protože se opravuje bariéra v zatáčce číslo 11, kterou poškodily čtyři různé nehody Ferrari na stejném místě při tréninku doprovodné série. Podle pravidel musí být mezi koncem třetího tréninku a začátkem kvalifikacce přestávka dvě hodiny. Trénink proto bude o tuto dobu zkrácen. Trať mezitím osychá.
16:20 - bylo oznámeno, že vozy budou moci na trať vyrazit v 10:30 montrealského času. Třetí trénink bude tedy trvat pouze půl hodiny.
16:30 Vozy se řadí na konci boxové uličky a jako první na trať vyrážejí oba Caterhamy. Na vozech můžeme vidět pneumatiky do mokra (Alonso, Massa, Vergne, Rosberg, Ricciardo, Bianchi a Chilton), většina pilotů však zvolila přechodné pneu.
První měřený čas zajíždí Van der Garde a má hodnotu 1:30,873s. Brzy jej však překonává Pérez či Gutiérrez a další. Časy se zlepšují, ale většina pilotů zůstává v garáži. Po deseti minutách je na čele Williams v pořadí Bottas, Maldonado a nejrychlejší čas má hodnotu 1:24,314s.
Na trať stále nevyjelo Ferrari, Red Bull, Mercedes, Toro Rosso či Lotus. Týmu z Enstone, respektive jejich vozu, komplikuje situaci chladné počasí, kvůli kterému mají problémy zahřát pneumatiky. Dobře na trati zatím vypadalo Ferrari.
Zbývá patnáct minut a nejrychlejší čas zajel Felipe Massa (1:23,492s). Brzy jej o 0,380s překonává Esteban Gutiérrez. Trať poněkud utichá - na trati zůstává pouze Grosjean, ke kterému se po chvíli přidává Garde.
Osm pilotů zatím stále nezajelo žádný čas. (Alonso, Vettel, Webber, Ricciardo, Di Resta, Hamilton, Vergne a Rosberg). První stále Gutiérrez.
Pět minut před koncem tréninku na trať vyráží Pérez a to na střední sadě pneu. Super měkkou sadu zvolil Alonso, Bottas a Webber. Na trati teď začíná být provoz, trať stále osychá, Button či Hamilton zablokovali kola a časy se stále zrychlují.
První nakonec Mark Webber následován Adrianem Sutilem a Lewisem Hamiltonem. Nejvíce kol má na svém kontě Gutiérrez (15). Zřejmě nás čeká zajímavá kvalifikace...
Přehled všech časů: zde.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.