Za podivné atmosféry proběhla v Kanadě tisková konference představitelů týmu. Ross Brawn i Paul Hembery očekávají slyšení u tribunálu, které proběhne 20.června v Paříži.
Tisková konference v Montrealu proběhla bez přítomnosti Paula Hemberyho, který dal na radu právníků Pirelli. Hlavní otázkou byl pochopitelně "tajný" test Mercedesu a Pirelli v Barceloně.
Ross Brawn zdůraznil, že je důležité upozornit na to, že to byl test Pirelli a byl soukromý, nikoliv tajný. "Pokud si myslíte, že můžete přijet do Barcelony a tajně odjet 1000km aniž by si toho někdo všiml, jste naivní. Nebyl to tajný, ale soukromý test," uvedl.
Reagoval také na dotaz, zda je nyní jeho pozice v týmu v ohrožení. "Myslím, že spekulace se objevovaly již dříve a nic se nestalo. Zúčastnit se testování bylo moje rozhodnutí a to je fakt. Počkejme, co se stane u tribunálu a potom uvidíme," řekl.
Šéf Red Bullu (prvního týmu, který podal protest), Christian Horner, uvedl, že je sice Pirelli v otázce testování kontaktovalo, oni však odmítli, protože to považovali za porušení pravidel. Dodal také, že se mu nelíbil způsob, jakým se o podobné věci dověděli - z druhé ruky a chybí mu transparentnost. Podle něj je to navíc výhoda pro Mercedes, protože kdykoliv odjedete nějaké kilometry se současným vozem, zjišťujete a učíte se mnoho věcí.
Hembery se na slyšení u tribunálu těší (foto: Pirelli)
Přestože se této konference nezúčastnil šéf Pirelli, Paul Hembery, v jejich motorhomu o něco později uspořádal svou vlastní. "Těšíme se na tribunál. Samozřejmě, že ano, protože chceme vysvětlit naši situaci a náš úhel pohledu. Není moc pěkné občas slyšet věci, o kterých víte, že jsou celkem mimo. Myslím, že když mlčíte, mohou lidé pochopitelně využít fantazii, ale u tribunálu půjde o data a fakta," nechal se slyšet.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.