Za podivné atmosféry proběhla v Kanadě tisková konference představitelů týmu. Ross Brawn i Paul Hembery očekávají slyšení u tribunálu, které proběhne 20.června v Paříži.
Tisková konference v Montrealu proběhla bez přítomnosti Paula Hemberyho, který dal na radu právníků Pirelli. Hlavní otázkou byl pochopitelně "tajný" test Mercedesu a Pirelli v Barceloně.
Ross Brawn zdůraznil, že je důležité upozornit na to, že to byl test Pirelli a byl soukromý, nikoliv tajný. "Pokud si myslíte, že můžete přijet do Barcelony a tajně odjet 1000km aniž by si toho někdo všiml, jste naivní. Nebyl to tajný, ale soukromý test," uvedl.
Reagoval také na dotaz, zda je nyní jeho pozice v týmu v ohrožení. "Myslím, že spekulace se objevovaly již dříve a nic se nestalo. Zúčastnit se testování bylo moje rozhodnutí a to je fakt. Počkejme, co se stane u tribunálu a potom uvidíme," řekl.
Šéf Red Bullu (prvního týmu, který podal protest), Christian Horner, uvedl, že je sice Pirelli v otázce testování kontaktovalo, oni však odmítli, protože to považovali za porušení pravidel. Dodal také, že se mu nelíbil způsob, jakým se o podobné věci dověděli - z druhé ruky a chybí mu transparentnost. Podle něj je to navíc výhoda pro Mercedes, protože kdykoliv odjedete nějaké kilometry se současným vozem, zjišťujete a učíte se mnoho věcí.
Hembery se na slyšení u tribunálu těší (foto: Pirelli)
Přestože se této konference nezúčastnil šéf Pirelli, Paul Hembery, v jejich motorhomu o něco později uspořádal svou vlastní. "Těšíme se na tribunál. Samozřejmě, že ano, protože chceme vysvětlit naši situaci a náš úhel pohledu. Není moc pěkné občas slyšet věci, o kterých víte, že jsou celkem mimo. Myslím, že když mlčíte, mohou lidé pochopitelně využít fantazii, ale u tribunálu půjde o data a fakta," nechal se slyšet.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.