Za podivné atmosféry proběhla v Kanadě tisková konference představitelů týmu. Ross Brawn i Paul Hembery očekávají slyšení u tribunálu, které proběhne 20.června v Paříži.
Tisková konference v Montrealu proběhla bez přítomnosti Paula Hemberyho, který dal na radu právníků Pirelli. Hlavní otázkou byl pochopitelně "tajný" test Mercedesu a Pirelli v Barceloně.
Ross Brawn zdůraznil, že je důležité upozornit na to, že to byl test Pirelli a byl soukromý, nikoliv tajný. "Pokud si myslíte, že můžete přijet do Barcelony a tajně odjet 1000km aniž by si toho někdo všiml, jste naivní. Nebyl to tajný, ale soukromý test," uvedl.
Reagoval také na dotaz, zda je nyní jeho pozice v týmu v ohrožení. "Myslím, že spekulace se objevovaly již dříve a nic se nestalo. Zúčastnit se testování bylo moje rozhodnutí a to je fakt. Počkejme, co se stane u tribunálu a potom uvidíme," řekl.
Šéf Red Bullu (prvního týmu, který podal protest), Christian Horner, uvedl, že je sice Pirelli v otázce testování kontaktovalo, oni však odmítli, protože to považovali za porušení pravidel. Dodal také, že se mu nelíbil způsob, jakým se o podobné věci dověděli - z druhé ruky a chybí mu transparentnost. Podle něj je to navíc výhoda pro Mercedes, protože kdykoliv odjedete nějaké kilometry se současným vozem, zjišťujete a učíte se mnoho věcí.
Hembery se na slyšení u tribunálu těší (foto: Pirelli)
Přestože se této konference nezúčastnil šéf Pirelli, Paul Hembery, v jejich motorhomu o něco později uspořádal svou vlastní. "Těšíme se na tribunál. Samozřejmě, že ano, protože chceme vysvětlit naši situaci a náš úhel pohledu. Není moc pěkné občas slyšet věci, o kterých víte, že jsou celkem mimo. Myslím, že když mlčíte, mohou lidé pochopitelně využít fantazii, ale u tribunálu půjde o data a fakta," nechal se slyšet.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.