Týmy Formule 1 musí podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe odvádět lepší práci při rozhodování o pravidlech.
Jako příklad takového selhání uvádí předseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA) uvádí přechod na 1,6litrové V6 turbomotory příští rok. Pokud jde o náklady, jedná se dle jeho slov o vlastní gól týmů.
Ačkoliv je podle něj McLaren zajištěn, obává se o dlouhodobou finanční stabilitu ostatních: "Neexistuje zde žádná zázračná věc. Musíme být pilnější v tom, jak skládáme věci dohromady, rozpoznávat důsledky a usilovněji pracovat na úspoře nákladů v F1."
"McLaren v posledních letech ukázal, že to s ním není tak kritické, musíme však zajistit, aby byl sport zdravější, než jakým jsme ho v současné době učinili. Potřebujeme mít 10 či 11 týmů, které by mohly přežít s udržitelnými obchodními modely. Lidé musí být proaktivní, dříve reagovat na změny a na to, jak rozvíjíme šetření nákladu v F1," pokračuje Whitmarsh.
Podle něho představují nová pravidla pro turbomotory promarněnou příležitost. Ačkoliv jsou základy nových pohonných jednotek dobré a podstatné pro jejich další využití, jejich cena a využití některých technologií mohlo být ošetřeno lépe.
Šéf McLarenu a předseda FOTA Martin Whitmarsh (foto: McLaren Mercedes)
"Celkový dopad pravidel, snižování objemu, přímé vstřikování, přeplňování - to jsou podstatné technologie pro silnice a jsou dobré. Rekuperace energie je dobrá. Zda jsou potřebné vysokootáčkové motory poháněné výfukovými turbínami točícími přes 100 000 ot/min, to si nemyslím. Jsou celkem exotické.
Koncepčně to bylo dobré, jen jsme možná neuhlídali některá exotická hlediska, která budou méně podstatná," soudí Whitmarsh.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.