Týmy Formule 1 musí podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe odvádět lepší práci při rozhodování o pravidlech.
Jako příklad takového selhání uvádí předseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA) uvádí přechod na 1,6litrové V6 turbomotory příští rok. Pokud jde o náklady, jedná se dle jeho slov o vlastní gól týmů.
Ačkoliv je podle něj McLaren zajištěn, obává se o dlouhodobou finanční stabilitu ostatních: "Neexistuje zde žádná zázračná věc. Musíme být pilnější v tom, jak skládáme věci dohromady, rozpoznávat důsledky a usilovněji pracovat na úspoře nákladů v F1."
"McLaren v posledních letech ukázal, že to s ním není tak kritické, musíme však zajistit, aby byl sport zdravější, než jakým jsme ho v současné době učinili. Potřebujeme mít 10 či 11 týmů, které by mohly přežít s udržitelnými obchodními modely. Lidé musí být proaktivní, dříve reagovat na změny a na to, jak rozvíjíme šetření nákladu v F1," pokračuje Whitmarsh.
Podle něho představují nová pravidla pro turbomotory promarněnou příležitost. Ačkoliv jsou základy nových pohonných jednotek dobré a podstatné pro jejich další využití, jejich cena a využití některých technologií mohlo být ošetřeno lépe.
Šéf McLarenu a předseda FOTA Martin Whitmarsh (foto: McLaren Mercedes)
"Celkový dopad pravidel, snižování objemu, přímé vstřikování, přeplňování - to jsou podstatné technologie pro silnice a jsou dobré. Rekuperace energie je dobrá. Zda jsou potřebné vysokootáčkové motory poháněné výfukovými turbínami točícími přes 100 000 ot/min, to si nemyslím. Jsou celkem exotické.
Koncepčně to bylo dobré, jen jsme možná neuhlídali některá exotická hlediska, která budou méně podstatná," soudí Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.