Týmy Formule 1 musí podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe odvádět lepší práci při rozhodování o pravidlech.
Jako příklad takového selhání uvádí předseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA) uvádí přechod na 1,6litrové V6 turbomotory příští rok. Pokud jde o náklady, jedná se dle jeho slov o vlastní gól týmů.
Ačkoliv je podle něj McLaren zajištěn, obává se o dlouhodobou finanční stabilitu ostatních: "Neexistuje zde žádná zázračná věc. Musíme být pilnější v tom, jak skládáme věci dohromady, rozpoznávat důsledky a usilovněji pracovat na úspoře nákladů v F1."
"McLaren v posledních letech ukázal, že to s ním není tak kritické, musíme však zajistit, aby byl sport zdravější, než jakým jsme ho v současné době učinili. Potřebujeme mít 10 či 11 týmů, které by mohly přežít s udržitelnými obchodními modely. Lidé musí být proaktivní, dříve reagovat na změny a na to, jak rozvíjíme šetření nákladu v F1," pokračuje Whitmarsh.
Podle něho představují nová pravidla pro turbomotory promarněnou příležitost. Ačkoliv jsou základy nových pohonných jednotek dobré a podstatné pro jejich další využití, jejich cena a využití některých technologií mohlo být ošetřeno lépe.
Šéf McLarenu a předseda FOTA Martin Whitmarsh (foto: McLaren Mercedes)
"Celkový dopad pravidel, snižování objemu, přímé vstřikování, přeplňování - to jsou podstatné technologie pro silnice a jsou dobré. Rekuperace energie je dobrá. Zda jsou potřebné vysokootáčkové motory poháněné výfukovými turbínami točícími přes 100 000 ot/min, to si nemyslím. Jsou celkem exotické.
Koncepčně to bylo dobré, jen jsme možná neuhlídali některá exotická hlediska, která budou méně podstatná," soudí Whitmarsh.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.