Šéf týmu Lotus, Eric Boullier, se nechal slyšet, že jeho tým by uvítal možnost testování pneumatik Pirelli, pokud by mu ovšem byla bývala nabídnuta...
Mercedes momentálně čelí prostestu ze strany Ferrari a Red Bullu za nepovolený třídenní test pneumatik Pirelli, ve kterém německý tým ujel 1 000 kilometrů před VC Monaka, kterou poté vyhrál. Nicméně jak se zdá, ani Ferrari není úplně čisté, protože i ho FIA vyzvala k podání dalších informací.
"Pokud nějaký tým jezdil s letošním autem během sezony v rámci privátních testů dodavatele pneumatik, tak je to mírně řečeno neobvyklé. Zvláště pokud o tom nikdo nebyl uvědoměn dopředu ani poté," říká Eric Boullier.
Lotus je s Force Indii pneumatikám asi nejšetrnější ze všech, i přesto by test pneumatik uvítal
"Pokud by nám byla bývala nabídnuta taková možnost transparentní a legitimní cestou, se kterou by všechny týmy souhlasily, potom bychom ji samozřejmě uvítali.
To, co se stalo, se zdá být v rozporu se sportovními řády a dohodou týmů o omezení testování. Bude tedy velmi zajímavé počkat si na výsledek jednání ohledně aktivit na trati."
FIA už uvedla, že všechny týmy měly dostat šanci testovat, a momentálně zvažuje, zda předat případ k mezinárodnímu tribunálu či nikoliv. Pirelli se brání, že žádný tým nemohl z jejího testování získat, když ani nevěděl, s jakými pneumatikami jezdí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.