FIA, mezinárodní automobilová federace, požádala Ferrari stejně tak jako Mercedes o další informace k jejich testům Barceloně.
Celý problém vešel na světlo světa během Grand Prix Monaka, kdy se ostatní týmy a veřejnost dozvěděly o testu Mercedesu bezprostředně po závodu v Barceloně. Ferrari i Red Bull okamžitě vznesly protest kvůli tomu, že stáj Mercedes použila aktuální monopost. Stewardi předali celou záležitost FIA.
Jenže poté se ukázalo, že Ferrari přes svou dceřinnou společnost, Corse Clienti, také testovalo v Barceloně pneumatiky Pirelli. Italové jezdili s vozem z roku 2011 dva týdny před Mercedesem. V pátek v noci vydala FIA prohlášení, ve kterém požaduje, aby se jak Mercedes tak Ferrari účastnily vyšetřování.
"FIA požádala jak Team Mercedes AMG Petronas F1 tak Scuderia Ferrari Team, kteří se účastnily pneumatikových testů v průběhu sezony 2013, aby podaly další informace v průběhu vyšetřování celé záležitosti.
Z nelegálního testování pneumatik Pirelli byl až doposud obviňován pouze Mercedes...
FIA se začla případem zajímat na popud stewardů z Monaka, požadujeme další informace ve světle odpovědi, kterou jsme obdrželi ze strany Pirelli. To bylo požádáno o podání vysvětlení v úterý 28. května," stojí ve zprávě FIA.
Až doposud se celá kauza točila kolem týmu Mercedes, který jezdil s aktuálním autem. Jenže teď je do celé kauzy vtaženo i Ferrari, což je více či méně překvapivé. Až doteď se totiž mělo za to, že testování s vozem ze sezony 2011 je v pořádku. Detaily o testu se na veřejnost samozřejmě nedostaly.
...Ferrari bylo jedním z týmů, které podaly protest. Ale jak se ukazuje, ani Ferrari nemá čistý štít.
Má se však za to, že testování s F150 bylo hrazeno ze strany Pirelli a o vůz se během testů staralo Corse Clienti, tedy skupina co nemá se závodním týmem co dočinění. Týmy F1 dlouho považovaly testování s dva roky starými vozy za zcela legální. Článek 22.1 sportovních pravidel F1 přesně definuje, která auta jsou osvobozena od zákazu testů během sezony. Jisté je to, že určitě mluví o jiných vozech, než těch aktuálních.
"Za testování na trati se považuje jakékoliv ježdění na trati provedené týmem soutěžícím v šampionátu za použití auta, které odpovídá vozu současné specifikace podle aktuálních technických regulí nebo těch, které platily vloni nebo budou platit příští rok," zní definice. Podle možného názoru tedy vozy z roku 2011 nejsou dostatečně odlišné od těch letošních.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.