FIA, mezinárodní automobilová federace, požádala Ferrari stejně tak jako Mercedes o další informace k jejich testům Barceloně.
Celý problém vešel na světlo světa během Grand Prix Monaka, kdy se ostatní týmy a veřejnost dozvěděly o testu Mercedesu bezprostředně po závodu v Barceloně. Ferrari i Red Bull okamžitě vznesly protest kvůli tomu, že stáj Mercedes použila aktuální monopost. Stewardi předali celou záležitost FIA.
Jenže poté se ukázalo, že Ferrari přes svou dceřinnou společnost, Corse Clienti, také testovalo v Barceloně pneumatiky Pirelli. Italové jezdili s vozem z roku 2011 dva týdny před Mercedesem. V pátek v noci vydala FIA prohlášení, ve kterém požaduje, aby se jak Mercedes tak Ferrari účastnily vyšetřování.
"FIA požádala jak Team Mercedes AMG Petronas F1 tak Scuderia Ferrari Team, kteří se účastnily pneumatikových testů v průběhu sezony 2013, aby podaly další informace v průběhu vyšetřování celé záležitosti.
Z nelegálního testování pneumatik Pirelli byl až doposud obviňován pouze Mercedes...
FIA se začla případem zajímat na popud stewardů z Monaka, požadujeme další informace ve světle odpovědi, kterou jsme obdrželi ze strany Pirelli. To bylo požádáno o podání vysvětlení v úterý 28. května," stojí ve zprávě FIA.
Až doposud se celá kauza točila kolem týmu Mercedes, který jezdil s aktuálním autem. Jenže teď je do celé kauzy vtaženo i Ferrari, což je více či méně překvapivé. Až doteď se totiž mělo za to, že testování s vozem ze sezony 2011 je v pořádku. Detaily o testu se na veřejnost samozřejmě nedostaly.
...Ferrari bylo jedním z týmů, které podaly protest. Ale jak se ukazuje, ani Ferrari nemá čistý štít.
Má se však za to, že testování s F150 bylo hrazeno ze strany Pirelli a o vůz se během testů staralo Corse Clienti, tedy skupina co nemá se závodním týmem co dočinění. Týmy F1 dlouho považovaly testování s dva roky starými vozy za zcela legální. Článek 22.1 sportovních pravidel F1 přesně definuje, která auta jsou osvobozena od zákazu testů během sezony. Jisté je to, že určitě mluví o jiných vozech, než těch aktuálních.
"Za testování na trati se považuje jakékoliv ježdění na trati provedené týmem soutěžícím v šampionátu za použití auta, které odpovídá vozu současné specifikace podle aktuálních technických regulí nebo těch, které platily vloni nebo budou platit příští rok," zní definice. Podle možného názoru tedy vozy z roku 2011 nejsou dostatečně odlišné od těch letošních.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.