Šéf Lotusu, Eric Boullier, se i přes čtyři nehody během jednoho víkendu a penalizaci zastává Romaina Grosjeana, který bude chtít na Velkou cenu Monaka velmi rychle zapomenout.
Romain Grosjean je v tabulce šampionátu devátý a na svém kontě má 26 bodů. V porovnání s 86 body a druhým místem jeho týmového kolegy Kimiho Räikkönena to tedy není příliš dobrá vizitka.
Během velké ceny Monaka havaroval ve čtvrtečním i sobotním tréninku a jeho mechanici meli tudíž plné ruce práce. V kvalifikaci nakonec nepostoupil do první desítky a stěžoval si na to, že jej brzdil Ricciardo. Do závodu startoval ze třináctého místa.
Ani v závodě však nedokázal přeměnit rychlost, kterou po celou dobu prokazoval, v dobrý výsledek. Zezadu narazil do Ricciarda v Toro Rosso, což pro něj znamenalo konec závodu. Za incident byl navíc komisaři potrestán odsunem o deset míst dozadu při dalším závodu v Kanadě.
Moc příležitostí k úsměvu při svém domácím závodě Grosjean neměl (foto: Lotus Cars)
Jeho manažer a šéf týmu Lotus se jej však zastává. "Sedneme si s ním a projdeme celý víkend. Mohli jsme vidět, že měl rychlost a kvůli tomu je to ještě více frustrující. Musíme jej dál uklidňovat a v továrně to všechno řádně prodiskutovat," uvedl Boullier pro Reuters.
"Přes zimu odvedl skvělou práci a vyřešil své problémy z loňského roku. Ale někdy se objeví pocit marnosti, když ví, že může být rychlý. Musí se z toho dostat tím, že si bude říkat, že je rychlý a může získat dobré výsledky," domnívá se šéf Lotusu. Dodal také, že zatím neuvažují o Grosjeanově výměně.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.