Šéf Lotusu, Eric Boullier, se i přes čtyři nehody během jednoho víkendu a penalizaci zastává Romaina Grosjeana, který bude chtít na Velkou cenu Monaka velmi rychle zapomenout.
Romain Grosjean je v tabulce šampionátu devátý a na svém kontě má 26 bodů. V porovnání s 86 body a druhým místem jeho týmového kolegy Kimiho Räikkönena to tedy není příliš dobrá vizitka.
Během velké ceny Monaka havaroval ve čtvrtečním i sobotním tréninku a jeho mechanici meli tudíž plné ruce práce. V kvalifikaci nakonec nepostoupil do první desítky a stěžoval si na to, že jej brzdil Ricciardo. Do závodu startoval ze třináctého místa.
Ani v závodě však nedokázal přeměnit rychlost, kterou po celou dobu prokazoval, v dobrý výsledek. Zezadu narazil do Ricciarda v Toro Rosso, což pro něj znamenalo konec závodu. Za incident byl navíc komisaři potrestán odsunem o deset míst dozadu při dalším závodu v Kanadě.
Moc příležitostí k úsměvu při svém domácím závodě Grosjean neměl (foto: Lotus Cars)
Jeho manažer a šéf týmu Lotus se jej však zastává. "Sedneme si s ním a projdeme celý víkend. Mohli jsme vidět, že měl rychlost a kvůli tomu je to ještě více frustrující. Musíme jej dál uklidňovat a v továrně to všechno řádně prodiskutovat," uvedl Boullier pro Reuters.
"Přes zimu odvedl skvělou práci a vyřešil své problémy z loňského roku. Ale někdy se objeví pocit marnosti, když ví, že může být rychlý. Musí se z toho dostat tím, že si bude říkat, že je rychlý a může získat dobré výsledky," domnívá se šéf Lotusu. Dodal také, že zatím neuvažují o Grosjeanově výměně.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.