Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nese vinu za vřavu kolem soukromého testování s Pirelli Mercedes, nikoliv italský dodavatel pneumatik.
Pirelli požádalo Mercedes o účast v testování pneumatik, během kterého měl německý tým ujet 1000 km a pomoci s vyřešením bezpečnostních hledisek nových konstrukci připravovaných pro Kanadu a také pro příští rok.
Red Bull a Ferrari však podali protest, protože Mercedes k tomu použil letošní auto. Podle Hornera nezáleží na tom, jestli Pirelli může či nemůže takový test uskutečnit: "Kontrakty s vašimi dodavateli jsou podle nás irelevantní vzhledem k závazku týmu."
"Když vstupuje do světového šampionátu, je odpovědností týmu, aby dodržoval pravidla. Není podstatné, co říkají smlouvy - jde o tým, který musí pravidla dodržovat. Problém se až tak netýká Pirelli, jde spíše o to, že tým záměrně testoval s aktuálním vozem na současném okruhu, čímž podle nás porušil pravidla," vysvětluje Horner.
Nyní se obává hlavně o to, aby případná mezera v pravidlech nebyla zneužívána, což by vedlo k návratu drahého testování v průběhu sezóny. Takový test by podle něj mohl vyjít na více než 30 milionů korun.
Red Bull z porušení pravidel obviňuje Mercedes, nikoliv Pirelli (ilustrační foto: Red Bull Racing)
"Samozřejmě mají smlouvu s každým týmem, což jim umožňuje ujet při testování 1000 km. Drobným problémem je, že pravidla to podle nás neumožňují. Nebezpečné je podle mě to, že se najednou vrátíme zpět, začneme s testováním, což podstatně zvýší náklady," dodává Horner.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.