Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nese vinu za vřavu kolem soukromého testování s Pirelli Mercedes, nikoliv italský dodavatel pneumatik.
Pirelli požádalo Mercedes o účast v testování pneumatik, během kterého měl německý tým ujet 1000 km a pomoci s vyřešením bezpečnostních hledisek nových konstrukci připravovaných pro Kanadu a také pro příští rok.
Red Bull a Ferrari však podali protest, protože Mercedes k tomu použil letošní auto. Podle Hornera nezáleží na tom, jestli Pirelli může či nemůže takový test uskutečnit: "Kontrakty s vašimi dodavateli jsou podle nás irelevantní vzhledem k závazku týmu."
"Když vstupuje do světového šampionátu, je odpovědností týmu, aby dodržoval pravidla. Není podstatné, co říkají smlouvy - jde o tým, který musí pravidla dodržovat. Problém se až tak netýká Pirelli, jde spíše o to, že tým záměrně testoval s aktuálním vozem na současném okruhu, čímž podle nás porušil pravidla," vysvětluje Horner.
Nyní se obává hlavně o to, aby případná mezera v pravidlech nebyla zneužívána, což by vedlo k návratu drahého testování v průběhu sezóny. Takový test by podle něj mohl vyjít na více než 30 milionů korun.
Red Bull z porušení pravidel obviňuje Mercedes, nikoliv Pirelli (ilustrační foto: Red Bull Racing)
"Samozřejmě mají smlouvu s každým týmem, což jim umožňuje ujet při testování 1000 km. Drobným problémem je, že pravidla to podle nás neumožňují. Nebezpečné je podle mě to, že se najednou vrátíme zpět, začneme s testováním, což podstatně zvýší náklady," dodává Horner.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.