Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera nese vinu za vřavu kolem soukromého testování s Pirelli Mercedes, nikoliv italský dodavatel pneumatik.
Pirelli požádalo Mercedes o účast v testování pneumatik, během kterého měl německý tým ujet 1000 km a pomoci s vyřešením bezpečnostních hledisek nových konstrukci připravovaných pro Kanadu a také pro příští rok.
Red Bull a Ferrari však podali protest, protože Mercedes k tomu použil letošní auto. Podle Hornera nezáleží na tom, jestli Pirelli může či nemůže takový test uskutečnit: "Kontrakty s vašimi dodavateli jsou podle nás irelevantní vzhledem k závazku týmu."
"Když vstupuje do světového šampionátu, je odpovědností týmu, aby dodržoval pravidla. Není podstatné, co říkají smlouvy - jde o tým, který musí pravidla dodržovat. Problém se až tak netýká Pirelli, jde spíše o to, že tým záměrně testoval s aktuálním vozem na současném okruhu, čímž podle nás porušil pravidla," vysvětluje Horner.
Nyní se obává hlavně o to, aby případná mezera v pravidlech nebyla zneužívána, což by vedlo k návratu drahého testování v průběhu sezóny. Takový test by podle něj mohl vyjít na více než 30 milionů korun.
Red Bull z porušení pravidel obviňuje Mercedes, nikoliv Pirelli (ilustrační foto: Red Bull Racing)
"Samozřejmě mají smlouvu s každým týmem, což jim umožňuje ujet při testování 1000 km. Drobným problémem je, že pravidla to podle nás neumožňují. Nebezpečné je podle mě to, že se najednou vrátíme zpět, začneme s testováním, což podstatně zvýší náklady," dodává Horner.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.