Použitím prevodovky od Red Bullu od roku 2014 ušetrí financie, ktoré použije na vývoj STR9.
Scuderia Toro Rosso bude používať motory Renault ešte minimálne tri roky. V poradí jedenásty tím Formuly 1 s motormi Renault sa partnerstvu teší, navyše mu dovolí vykročiť do novej etapy rozvoja.
„História hovorí, aký úspešný je Renault vo Formuli 1 s viac ako 150 víťaztsvami. Netreba zabúdať na posledné tri tituly s Red Bullom,“ hovorí šéf tímu Toro Rosso Franz Tost. „Verím, že Renault pripraví podľa nových pravidiel veľmi výkonný motor a my sa staneme súčasťou tohto dobrodružstva.“
Dlhodobá dohoda s Renaultom nebola motivovaná len zoznamom úspechov a know-how francúzskej fabriky. Ďalším tromfom bol synergický efekt s tímom Red Bull, nezanedbateľný z hľadiska financovania tímu.
„Fakt, že aj Red Bull používa motory Renault, nám dovoľuje využiť synergický efekt. Od roku 2014 budeme navyše používať ich prevodovku, čo nám pomôže znížiť náklady na vývoj. Ušetrené financie môžeme použiť na vývoj auta STR9.“
Spolupráca medzi Toro Rosso a Renaultom sa začala už pred ohláseným uzavretím dohody v Monaku.
„Naši inžinieri sa už predtým stretli s ľuďmi od Renaultu. Vymieňame si navzájom informácie a naše metódy práce. Teraz, keď bola dohoda oficiálne oznámená, budeme v stretnutiach a spoločnej práci pokračovať, aby sme zvládli všetky detaily potrebné pre budúcu sezónu,“ vyhlásil Tost.
Taliansky tím bude odteraz zohrávať dôležitú úlohu v stratégii Renaultu pre Formulu 1, v ktorej budeme vídavať na trati STR9-Renault. Na to si však budeme musieť počkať pár mesiacov...
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.