Použitím prevodovky od Red Bullu od roku 2014 ušetrí financie, ktoré použije na vývoj STR9.
Scuderia Toro Rosso bude používať motory Renault ešte minimálne tri roky. V poradí jedenásty tím Formuly 1 s motormi Renault sa partnerstvu teší, navyše mu dovolí vykročiť do novej etapy rozvoja.
„História hovorí, aký úspešný je Renault vo Formuli 1 s viac ako 150 víťaztsvami. Netreba zabúdať na posledné tri tituly s Red Bullom,“ hovorí šéf tímu Toro Rosso Franz Tost. „Verím, že Renault pripraví podľa nových pravidiel veľmi výkonný motor a my sa staneme súčasťou tohto dobrodružstva.“
Dlhodobá dohoda s Renaultom nebola motivovaná len zoznamom úspechov a know-how francúzskej fabriky. Ďalším tromfom bol synergický efekt s tímom Red Bull, nezanedbateľný z hľadiska financovania tímu.
„Fakt, že aj Red Bull používa motory Renault, nám dovoľuje využiť synergický efekt. Od roku 2014 budeme navyše používať ich prevodovku, čo nám pomôže znížiť náklady na vývoj. Ušetrené financie môžeme použiť na vývoj auta STR9.“
Spolupráca medzi Toro Rosso a Renaultom sa začala už pred ohláseným uzavretím dohody v Monaku.
„Naši inžinieri sa už predtým stretli s ľuďmi od Renaultu. Vymieňame si navzájom informácie a naše metódy práce. Teraz, keď bola dohoda oficiálne oznámená, budeme v stretnutiach a spoločnej práci pokračovať, aby sme zvládli všetky detaily potrebné pre budúcu sezónu,“ vyhlásil Tost.
Taliansky tím bude odteraz zohrávať dôležitú úlohu v stratégii Renaultu pre Formulu 1, v ktorej budeme vídavať na trati STR9-Renault. Na to si však budeme musieť počkať pár mesiacov...
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.