David Coulthard se ve svém komentáři hodnotícím závod v Monte-Carlu pustil do stavu současné Formule 1 a jejich jezdců.
"Velká cena Monaka nebyla Formule 1 tak, jak by měla vypadat. Řekl jsem, že je to hloupost už během přenosu a stojím si za tím," začíná svůj komentář pro BBC bývalý skotský závodník.
Ačkoliv je prý většinou prvním člověkem, který F1 brání, tentokrát je to jinak. "Je to nejrychlejší motorsport s nejrychlejšími vozy a nejlepšími piloty. Pokud ale závodníci jasně jedou pod rychlostí, které jsou schopni, není to správně."
A i když prý mnozí říkají, že je tomu tak už od doby, kdy se dodavatelem pneumatik stalo Pirelli, Coulthard to tak až doteď necítil. Monako však označil za extrém a závod, který bylo frustrující sledovat.
Dodal, že neznevažuje vítězství Nica Rosberga, který si podle jeho slov výhru zasloužil a jel bezchybně po celý víkend. Politoval Rosbergova týmového kolegu, Lewise Hamiltona, který ztratil druhé místo při prvních zastávkách v boxech. Výkon Vettela a Webbera označil za rozumný a strategický. Vyzdvihuje především úspěšný obranný manévr Webbera proti Hamiltonovi v zatáčce Rascasse.
Pro ostatní piloty tolik slov chvály nenachází. "Opačné chování než Webber a Hamilton ukázal Sergio Pérez. Byl jako chlap v kasinu, který si myslí: vyhrávám, vyhrávám, vyhrávám. A domnívá se, že je neporazitelný, a pak se to všechno pokazí," hodnotí Coulthard Mexičanovu jízdu v uličkách knížectví.
Podle něj předvedl skvělé manévry, ale při pokusu o předjetí Fernanda Alonsa a Kimiho Räikkönena využíval toho, že tito lidé na rozdíl od něj bojují o titul. "Chce ukázat, že je závodník, ale dělá to na lidech, o kterých ví, že potřebují každý bod v boji o titul, takže ten souboj v mnoha směrech není fér," upozorňuje.
Coulthard Péreze kritizuje (foto: Pirelli)
"Když nakonec kolidoval s Räikkönenem, byl Lotus uprostřed tratě a bránil svou pozici. Pérezovi mělo být jasné, že tam není místo. Můžete argumentovat, že by to vyšlo, kdyby se Räikkönen stáhl, jako to udělali ostatní. Pérezovi to vyjde a bude hrdina, ale jednou narazí - jako se to stalo v Monaku, protože Räikkönen s ním tu hru nehodlal hrát. Nechci říct, že Pérez to udělal špatně, ale všechny jeho předchozí manévry by dopadly stejně, kdyby se ostatní rozhodli udělat to, co Kimi."
Při hodnocení víkendu Ferrari jen poznamenal, že to pro Alonsa byl neobvyklý závod, protože neútočil, ale (zřejmě v důsledku problému s autem) bránil se. Pozastavil se také u Romaina Grosjeana.
"U Räikkönenova týmového kolegy Grosjeana můžeme tak nějak říci, že je buď neviditelný a nebo se objeví v titulcích, ale ze špatných důvodů. V Monaku byl rychlý, ale dost často mimo kontrolu. Čtyři nehody v jednom víkendu - to je neakceptovatelné. Nechci být na něho ošklivý, protože to je milý kluk a má rychlost, ale má příliš mnoho incidentů na to, aby to byla cizí chyba a nebo smůla. Rychlost nestačí, musíte ji umět zvládat," krčí rameny Coulthard.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.