Inženýři se v Maranellu věnovali rozboru nehody Felipeho Massy v průběhu Velké ceny Monaka. Potvrdili předběžné závěry technického ředitele Pata Frye - jednalo se o selhání techniky, konkrétně předního levého zavěšení.
Po prozkoumání dat z telemetrie v Maranellu zkoumali všechny prvky Massova vozu, obzvlášť ty, které byly poškozené při těžkém nárazu v 29. kole Velké ceny Monaka.
Došli k závěru, že příčinou byl prasklý prvek předního levého zavěšení. Tým tak nyní může zahájit přípravu vozu pro Velkou cenu Kanady, kam odlétají tento víkend, který bude pro Ferrari klíčový.
"Šampionát je velmi vyrovnaný a počet silných soupeřů se dokonce zvyšuje. Jde o scénář, kde je každý bod cenný a každá setina výkonnosti se stává důležitou. Jsme si samozřejmě vědomi, že každý problém se spolehlivostí může být velmi důležitý pro to, jak se šampionát bude vyvíjet," říká šéf týmu Stefano Domenicali.
Nejdůležitější však je, že Felipe Massa z nehody vyvázl v pořádku. Nyní potřebuje několik dní odpočinku a Ferrari o jeho připravenosti pro Velkou cenu Kanady nepochybuje.
"Nejlepší zprávou z víkendu v Monaku je to, že je Felipe v pořádku. Po dvou velkých nehodách v průběhu čtyřiadvaceti hodin trpí jen svalovou bolestí. Naštěstí nedošlo k žádným dalším zraněním," dodává Domenicali.
Massova v neděli v Monaku havaroval kvůli prasklému prvku zavěšení (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso měl klidné pondělí, jeho kalendář je jinak nabitý. Dnes se v Itálii zúčastní fotbalového zápasu "Partita del Cuore," který se bude hrát na stadionu Juventusu v Turíně. Zúčastní se ho i testovací pilot Ferrari Giancarlo Fisichella.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.