Inženýři se v Maranellu věnovali rozboru nehody Felipeho Massy v průběhu Velké ceny Monaka. Potvrdili předběžné závěry technického ředitele Pata Frye - jednalo se o selhání techniky, konkrétně předního levého zavěšení.
Po prozkoumání dat z telemetrie v Maranellu zkoumali všechny prvky Massova vozu, obzvlášť ty, které byly poškozené při těžkém nárazu v 29. kole Velké ceny Monaka.
Došli k závěru, že příčinou byl prasklý prvek předního levého zavěšení. Tým tak nyní může zahájit přípravu vozu pro Velkou cenu Kanady, kam odlétají tento víkend, který bude pro Ferrari klíčový.
"Šampionát je velmi vyrovnaný a počet silných soupeřů se dokonce zvyšuje. Jde o scénář, kde je každý bod cenný a každá setina výkonnosti se stává důležitou. Jsme si samozřejmě vědomi, že každý problém se spolehlivostí může být velmi důležitý pro to, jak se šampionát bude vyvíjet," říká šéf týmu Stefano Domenicali.
Nejdůležitější však je, že Felipe Massa z nehody vyvázl v pořádku. Nyní potřebuje několik dní odpočinku a Ferrari o jeho připravenosti pro Velkou cenu Kanady nepochybuje.
"Nejlepší zprávou z víkendu v Monaku je to, že je Felipe v pořádku. Po dvou velkých nehodách v průběhu čtyřiadvaceti hodin trpí jen svalovou bolestí. Naštěstí nedošlo k žádným dalším zraněním," dodává Domenicali.
Massova v neděli v Monaku havaroval kvůli prasklému prvku zavěšení (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso měl klidné pondělí, jeho kalendář je jinak nabitý. Dnes se v Itálii zúčastní fotbalového zápasu "Partita del Cuore," který se bude hrát na stadionu Juventusu v Turíně. Zúčastní se ho i testovací pilot Ferrari Giancarlo Fisichella.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.