Lotus dle posledních výkazů za loňský rok zaznamenal největší ztrátu ze všech týmů v historii Formule 1.
Účetnictví závodního týmu z Enstone odhaluje, že za rok 2012 vykázal kvůli poklesu příjmů od sponzorů ztrátu po zdanění ve výši 56,8 milionů liber (přes 1,72 miliard Kč). Čistá ztráta narostla na 35,9 milionů liber (1,09 mld. Kč) poté, co příjmy klesly o 19,8 % na 92,7 milionů liber (2,81 mld. Kč).
Žádný jiný tým F1 nikdy nepřišel o tolik peněz. Nejblíže mu je Marussia, která v roce 2011 vykázala ztrátu ve výši 46,3 milionů liber (1,4 mld. Kč) po zdanění. Tým byl až do začátku tohoto roku vlastněný skupinou Lloyds Banking Group.
Má se za to, že tato ztráta vznikla z ukončení sponzorských aktivit ze strany automobilky Lotus Cars, kterou zadlužil bývalý neúspěšný manažer Dany Bahar. Závodní tým nyní vlastní soukromá společnost Genii Capital, kterou založil Gerard Lopez, jeden z prvních investorů do Skype, jež nyní patří Microsoftu.
Velká část ztráty byla podle britského Telegraph loni pokryta úvěrem ve výši 42,2 milionů liber (1,28 mld. Kč), který je splatný na konci roku. Majitel automobilky Lotus Cars - malajská společnost Proton - poskytla další úvěr ve výši 35 milionů liber (1,06 mld. Kč), který je zajištěn továrnou. Týmu tedy zůstávají čisté dluhy ve výši 79,8 milionů liber (2,42 mld. Kč), což vedlo k akcionářskému schodku ve výši 54,2 milionů liber (1,64 mld. Kč).
Lopez nedávno přiznal, že Genii prodala 2 % akcií v týmu Lotus F1 magnátovi Andewovi Ruhanovi, který se stal členem představenstva v únoru. Není však jediným novým zaměstnancem - Lotus loni přibral dalších 20 lidí, pro závodní tým tedy čítá již 520 zaměstnanců.
Kimi Räikkönen je tahounem ztrátového Lotusu, v šampionátu mu patří druhá příčka(foto: Lotus F1 Team)
Lotus loni také angažoval Kimiho Räikkönena. Jeho platu byl součástí 9,1% nárůstu nákladů na 146,6 milionů liber (4,44 mld. Kč). Finův příchod se však okamžitě projevil do výsledků a tým díky němu získal čtvrté místo v šampionátu konstruktérů - o jedno místo si tedy proti sezóně 2011 polepšil.
Otazník však zůstává viset nad jeho budoucností, protože smlouva s Lotusem mu na konci roku vyprší a zatím nebyla obnovena. Konkurenční týmy by měly o služby rychlého Fina zájem, mezi hlavní uchazeče patří mistrovský Red Bull.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.