Podle technického ředitele Ferrari měly obě stejně vypadající nehody Felipeho Massy před první zatáčkou různé příčiny: zatímco v sobotu se jednalo o jezdeckou chybu Brazilce, v závodě mu zřejmě selhala technika. Pomalý závod se mu moc nelíbil, označil jej za procesí.
"Nejprve a hlavně, jsem potěšen tím, že je Felipe v pořádku," uvádí Pat Fry. Massa byl po nehodě převezen na kontrolu do nemocnice, večer z ní byl propuštěn a odletěl domů.
Ve druhém případě se podle technického ředitele nejednalo o chybu pilota: "Dnešní nehoda vypadala velmi podobně jako ta, která se stala ve třetím tréninku, ve skutečnosti však oba incident byly velmi odlišné.
Na rozdíl od včerejška lze incident přičíst na vrub problému v levé přední části vozu. Je příliš brzy na to říci, co se přesně přihodilo. V příštích několika dnech se budeme v Maranellu snažit zjistit přesnou příčinu."
Jak hodnotí Fry závod? "Nemyslím si, že to byla Velká cena Monaka, kterou všichni očekávali, kdy piloti závodí na limitu. Dnes to vypadalo spíše na kontrolní jízdu - vedoucí skupina udávala pomalé tempo.
Bylo celkem jasně zřejmé, že vozy byly seskupeny dohromady, což snížilo prostor pro strategické volby pro ty vzadu. Bylo nemožné nalézt místo pro zastávku a nevjet do provozu, obzvlášť proto, že tempo těch vzadu bylo stejné jako těch na čele."
Felipe Massa kvůli nehodě do cíle nedojel (foto: Scuderia Ferrari)
"Navíc různé výjezdy safety caru a červené vlajky znamenaly, že se totéž odehrávalo i ve druhé polovině závodu, proto z něj po celou dobu bylo procesí, které otevřelo pouze několik riskantních příležitostí k předjetí," hodnotí Fry.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.