Podle technického ředitele Ferrari měly obě stejně vypadající nehody Felipeho Massy před první zatáčkou různé příčiny: zatímco v sobotu se jednalo o jezdeckou chybu Brazilce, v závodě mu zřejmě selhala technika. Pomalý závod se mu moc nelíbil, označil jej za procesí.
"Nejprve a hlavně, jsem potěšen tím, že je Felipe v pořádku," uvádí Pat Fry. Massa byl po nehodě převezen na kontrolu do nemocnice, večer z ní byl propuštěn a odletěl domů.
Ve druhém případě se podle technického ředitele nejednalo o chybu pilota: "Dnešní nehoda vypadala velmi podobně jako ta, která se stala ve třetím tréninku, ve skutečnosti však oba incident byly velmi odlišné.
Na rozdíl od včerejška lze incident přičíst na vrub problému v levé přední části vozu. Je příliš brzy na to říci, co se přesně přihodilo. V příštích několika dnech se budeme v Maranellu snažit zjistit přesnou příčinu."
Jak hodnotí Fry závod? "Nemyslím si, že to byla Velká cena Monaka, kterou všichni očekávali, kdy piloti závodí na limitu. Dnes to vypadalo spíše na kontrolní jízdu - vedoucí skupina udávala pomalé tempo.
Bylo celkem jasně zřejmé, že vozy byly seskupeny dohromady, což snížilo prostor pro strategické volby pro ty vzadu. Bylo nemožné nalézt místo pro zastávku a nevjet do provozu, obzvlášť proto, že tempo těch vzadu bylo stejné jako těch na čele."
Felipe Massa kvůli nehodě do cíle nedojel (foto: Scuderia Ferrari)
"Navíc různé výjezdy safety caru a červené vlajky znamenaly, že se totéž odehrávalo i ve druhé polovině závodu, proto z něj po celou dobu bylo procesí, které otevřelo pouze několik riskantních příležitostí k předjetí," hodnotí Fry.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.