Red Bull podal oficiální protest proti účasti Mercedesu v soukromém testu Pirelli. Přidalo se i Ferrari. Týmy požadují vysvětlení. Pirelli i Mercedes se brání.
Red Bull podal oficiální protest proti "tajnému" testu Mercedesu a Pirelli. Christian Horner žádá vysvětlení. Zanedlouho poté se k rakouskému týmu přidalo i Ferrari. (informovali jsme zde)
"Cítíme, že to není podle pravidel. Chceme vysvětlení a nemyslím si, že jsme jediným týmem, kdo to tak cítí. Není to chyba Pirelli. Chtějí vyřešit své problémy, jde o to, jakým způsobem to bylo provedeno," uvedl Horner pro Sky Sports a dodal, že se to dozvěděli včera z druhé ruky.
Podle Ferrari i Red Bullu musí být k podobnému testu použito auto dva roky staré, což se stalo v případě Ferrari a podobného testu před závodem v Bahrajnu. V případě Mercedesu to však bylo jinak. Tým použil letošní vůz a oba závodní piloty.
Pirelli se brání s tím, že o stejný test požádali další týmy, které však odmítly. Ross Brawn, šéf Mercedesu, se jen usmál, když byl dotázán na to, proč se kolem dělalo tolik tajností. "To nebylo úmyslem. Jak to, že ostatní týmy neviděly, že se v Barceloně nebalíme?"
Dodal, že nevěděli, jaké pneumatiky přesně testují a doteď nevědí, jaké jsou výsledky onoho kontroverzního testu. Navíc se prý informovali u FIA, zda mohou tento test provést a bylo jim to dovoleno.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.