Red Bull podal oficiální protest proti účasti Mercedesu v soukromém testu Pirelli. Přidalo se i Ferrari. Týmy požadují vysvětlení. Pirelli i Mercedes se brání.
Red Bull podal oficiální protest proti "tajnému" testu Mercedesu a Pirelli. Christian Horner žádá vysvětlení. Zanedlouho poté se k rakouskému týmu přidalo i Ferrari. (informovali jsme zde)
"Cítíme, že to není podle pravidel. Chceme vysvětlení a nemyslím si, že jsme jediným týmem, kdo to tak cítí. Není to chyba Pirelli. Chtějí vyřešit své problémy, jde o to, jakým způsobem to bylo provedeno," uvedl Horner pro Sky Sports a dodal, že se to dozvěděli včera z druhé ruky.
Podle Ferrari i Red Bullu musí být k podobnému testu použito auto dva roky staré, což se stalo v případě Ferrari a podobného testu před závodem v Bahrajnu. V případě Mercedesu to však bylo jinak. Tým použil letošní vůz a oba závodní piloty.
Pirelli se brání s tím, že o stejný test požádali další týmy, které však odmítly. Ross Brawn, šéf Mercedesu, se jen usmál, když byl dotázán na to, proč se kolem dělalo tolik tajností. "To nebylo úmyslem. Jak to, že ostatní týmy neviděly, že se v Barceloně nebalíme?"
Dodal, že nevěděli, jaké pneumatiky přesně testují a doteď nevědí, jaké jsou výsledky onoho kontroverzního testu. Navíc se prý informovali u FIA, zda mohou tento test provést a bylo jim to dovoleno.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.