Mercedes je v Monaku v centru pozornosti nespokojených soupeřů. Ukázalo se, že po posledním závodě v Barceloně ujel v tajném třídenním testu přes 1000 km.
Německý tým se letos trápí s pochopením toho, proč v závodech oproti kvalifikaci tolik ztrácí. Mercedes dostal jedinečnou příležitost své problémy vyřešit v soukromém testu, který se uskutečnil minulý týden v Barceloně.
Testování v sezóně je zakázáno, podle Mercedesu je však o pomoc v soukromém testu požádalo Pirelli, aby jim pomohlo s jejich produkty. Proto tyto jízdy dle stáje z Brackley byly zcela v pořádku. Jeho soupeři jsou však pěkně naštvaní a hodlají tuto závažnou záležitost předložit Mezinárodní automobilové federaci (FIA) k prošetření.
Šéf Mercedesu Ross Brawn včera zmiňoval, že na řešení svých potíží s pneumatikami neúnavně pracovali, ale o testu v Barceloně se vůbec nezmínil: "Po návratu z Barcelony jsme měli dlouhé a hluboké schůzky. Rozhodli jsme o směrování dalších akcí... probíhala spousta práce. Sem jsme přijeli se změnami."
Red Bull a Ferrari zvažují podání oficiálního protestu, FIA však o tomto testu věděla, smlouvy mimo rámec pravidel to umožnily. Soupeři jsou však pěkně rozhořčení, protože Mercedes díky tomu může získat technickou výhodu.
Mercedes se letos trápí s nadměrným opotřebením zadních pneumatik, v soukromém testu Pirelli dostal šanci své potíže vyřešit (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Paul Hembery uskutečnění testu přiznává: "Ano, testovali jsme tam s Mercedesem. Z 90 % šlo o specifikace pro rok 2014. Poslední den jsme zkoušeli pneumatiky s plánovanými změnami pro Kanadu, Mercedes o tom ale nevěděl."
"Test je pokryt našimi smlouvami s FIA. Můžeme natestovat s různými týmy 1000 km, pokud bychom si chtěli v takovém testu vyzkoušet budoucí pneumatiky. Takový druh testu jsme absolvovali také mezi Barhajnem a Španělskem s Ferrari. A před Barcelonou jsme o podobný test požádali i Red Bull," dodává Hembery.
Ferrari ale testovalo s modelem z roku 2010, Mercedes však s aktuálním vozem F1 W04, který řídili závodní piloti Nico Rosberg a Lewis Hamilton. Malé týmy však o těchto smlouvách nemají vůbec ponětí. Nezískávají díky tomu větší týmy nefér výhodu?
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.