Mercedes je v Monaku v centru pozornosti nespokojených soupeřů. Ukázalo se, že po posledním závodě v Barceloně ujel v tajném třídenním testu přes 1000 km.
Německý tým se letos trápí s pochopením toho, proč v závodech oproti kvalifikaci tolik ztrácí. Mercedes dostal jedinečnou příležitost své problémy vyřešit v soukromém testu, který se uskutečnil minulý týden v Barceloně.
Testování v sezóně je zakázáno, podle Mercedesu je však o pomoc v soukromém testu požádalo Pirelli, aby jim pomohlo s jejich produkty. Proto tyto jízdy dle stáje z Brackley byly zcela v pořádku. Jeho soupeři jsou však pěkně naštvaní a hodlají tuto závažnou záležitost předložit Mezinárodní automobilové federaci (FIA) k prošetření.
Šéf Mercedesu Ross Brawn včera zmiňoval, že na řešení svých potíží s pneumatikami neúnavně pracovali, ale o testu v Barceloně se vůbec nezmínil: "Po návratu z Barcelony jsme měli dlouhé a hluboké schůzky. Rozhodli jsme o směrování dalších akcí... probíhala spousta práce. Sem jsme přijeli se změnami."
Red Bull a Ferrari zvažují podání oficiálního protestu, FIA však o tomto testu věděla, smlouvy mimo rámec pravidel to umožnily. Soupeři jsou však pěkně rozhořčení, protože Mercedes díky tomu může získat technickou výhodu.
Mercedes se letos trápí s nadměrným opotřebením zadních pneumatik, v soukromém testu Pirelli dostal šanci své potíže vyřešit (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Paul Hembery uskutečnění testu přiznává: "Ano, testovali jsme tam s Mercedesem. Z 90 % šlo o specifikace pro rok 2014. Poslední den jsme zkoušeli pneumatiky s plánovanými změnami pro Kanadu, Mercedes o tom ale nevěděl."
"Test je pokryt našimi smlouvami s FIA. Můžeme natestovat s různými týmy 1000 km, pokud bychom si chtěli v takovém testu vyzkoušet budoucí pneumatiky. Takový druh testu jsme absolvovali také mezi Barhajnem a Španělskem s Ferrari. A před Barcelonou jsme o podobný test požádali i Red Bull," dodává Hembery.
Ferrari ale testovalo s modelem z roku 2010, Mercedes však s aktuálním vozem F1 W04, který řídili závodní piloti Nico Rosberg a Lewis Hamilton. Malé týmy však o těchto smlouvách nemají vůbec ponětí. Nezískávají díky tomu větší týmy nefér výhodu?
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.