Kvalifikace na Velkou Cenu Monaka nabídla velké napětí. Podle Alaina Prosta bychom se mohli i v závodu dočkat velkého překvapení.
Pro Alaina Prosta byla dnešní kvalifikace jedním velkým napětím: "Opravdu jsem si ji užil. Bylo to zajímavé - v první, druhé i třetí části. Bylo to vyrovnané a tudíž zajímavé." Poutavou kvalifikaci dnes neovládly tolik diskutované pneumatiky, jako spíš déšt (v Q1) a vhodný čas na přezutí z mokrých (dříve přechodné) na suché (Q2). V rozhovoru pro britskou Sky Sport se k tématu pneumatik vyjádřil i čtyřnásobný mistr světa.
Show, kterou Pirelli zajistilo, se mu líbí, podle jeho názoru totiž v současné době musí vyjít spousta věci [abyste bojovali o pole position]: "Každý se musí snažit, aby neudělal chybu ale zároveň zajel dobrý čas. Zvláště důležité to pak je v posledním kole každé sekce. Důležitá je také volba správné směsi pneumatik a dostání je do správné teploty. V kvalifikaci hraje důležitou roli spousta parametrů, proto jsem si kvalifikaci užil."
Podle 58letého muže jsou šance Mercedesu na vítězství, po zisku kompletní první řady, velmi dobré. Zároveň však podotýká, že v Monaku nerozhoduje o vítězství pouze vůz: "Ano, mají dobrou šanci. Oproti Red Bullu mají teď menší výhodu. To ale stále znamená, že před jezdci stojí velká výzva." Dobrá kvalifikace však není jen zásluhou auta, ale "pochopitelně, že oba jezdci [Mercedesu] dnes odvedli dobrou práci."
Mercedes má však jeden velký problém - péče o pneumatiky. V tom spatřuje důvod k obavám i Francouz: "Museli bychom vědět, jak jsou na tom v Monaku v otázce opotřebení pneumatik a jaké budou zítra podmínky. Pochopitelně že to pro ně díky startovním pozicím bude jednodušší, ale jestli to bude stačit, to se ukáže až zítra."
Alain Prost si vysloužil přesdívku Profesor díky svému přístupu k závodům(foto: Williams F1 Team)
Velký rival Ayrtona Senny však souhlasí s tím, že se v závodu můžeme dočkat velkého překvapení: "Pokud by jim to nestačilo a jejich rychlost v závodu byla moc pomalá, potom by sehrála velmi důležitou roli závodní strategie. Především pak rozhodnutí ohledně zastávek v boxech a směsí pneumatik."
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.