Kvalifikaci opět ovládly Stříbrné šípy. Nico Rosberg a Lewis Hamilton zastínili Red Bully a vybojovali si první řadu.
Kvalifikace začíná za přechodných podmínek. Jezdci tak budou muset vyjet alespoň na začátku na zeleně značených pneumatikách Pirelli. U semaforu na konci boxové uličky se tvoří fronta. Oba Caterhamy, Toro Rosso a Marussie vyjíždějí na trať, následují Mercedesy. Nikdo nebude chtít riskovat, že se podmínky ještě zhorší.
Problém má se svým vozem Jules Bianchi, ovšem není jasné, co se s vozem stalo. Maršálové tlačí Marussii MR02 mimo trať a mají velké problémy s odstraněním vozu pomocí jeřábu.
Mimochodem, práce na opravě vozu Felipeho Massy stále pokračují, po děsivé havárii ve třetím tréninku vůz stále není připraven. Ke slovu se Brazilec možná dostane koncem první části.
Jezdci pomalu zajíždějí svá první kola, a ti, kteří to nestihnou ještě teď, relativně včas, pak nejspíš budou mít velký problém bojovat o postup do druhé části.
Minutu před koncem Q1 se na první místo dostal Romain Grosjean. Probíhá boj o poslední postupová místa. Špatně to zatím vypadá pro Sutila. Ten se ale nakonec zachránil, jeho kolega Di Resta ale takové štěstí neměl. Felipe Massa nakonec kvalifikaci nestihl.
Nepostupující: Di Resta, Pic, Guttiérez, Chilton, Bianchi, Massa107% limit: 1:29,293 min.Nesplnili: Bianchi, Massa (v obou případech by měla být udělena výjimka)
Ani ve druhé části není času nazbyt. Počasí je opravdu proměnlivé a je v podstatě loterie, jestli bude při tom či onom konkrétním pokusu pršet více či méně.
Boj o postup mezi nejlepších deset bude velmi zajímavý. Necelé čtyři minuty do konce už někteří jezdci zkouší měkké pneumatiky.
Giedo van der Garde se překvapivě dostává na šesté místo! Zatím se mu daří, otázkou ovšem je, co s tím udělají piloti v rychlejších vozech, též na superměkké směsi.
Bohužel ho nejspíš vytlačí rychlejší piloti, i tak je to ale pro Caterham skvělý výsledek. Nakonec k žádnému velkému překvapení nedošlo, a nepostupují:
Nepostupující: Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean, Bottas, Van der Garde, Maldonado
Ve třetí části jsou po prvních pokusech mezi jezdci velké rozdíly. Na čele zatím Mark Webber, ale to ještě není konečné.
O chvíli později se přesunuly na první dvě pozice oba Mercedesy v pořadí Rosberg - Hamilton, Webber jim to ale svým druhým pokusem opět vrátil. Předstihl ho ale i Vettel.
Dvacet vteřin před koncem se na pole position dostal Webber. Sesadí ho někdo? Ano, Rosberg! Co na to Vettel? Pouze třetí místo. Mercedesy potvrdily svou kvalifikační rychlost a zítra odstartují z první řady.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.