Kvalifikaci opět ovládly Stříbrné šípy. Nico Rosberg a Lewis Hamilton zastínili Red Bully a vybojovali si první řadu.
Kvalifikace začíná za přechodných podmínek. Jezdci tak budou muset vyjet alespoň na začátku na zeleně značených pneumatikách Pirelli. U semaforu na konci boxové uličky se tvoří fronta. Oba Caterhamy, Toro Rosso a Marussie vyjíždějí na trať, následují Mercedesy. Nikdo nebude chtít riskovat, že se podmínky ještě zhorší.
Problém má se svým vozem Jules Bianchi, ovšem není jasné, co se s vozem stalo. Maršálové tlačí Marussii MR02 mimo trať a mají velké problémy s odstraněním vozu pomocí jeřábu.
Mimochodem, práce na opravě vozu Felipeho Massy stále pokračují, po děsivé havárii ve třetím tréninku vůz stále není připraven. Ke slovu se Brazilec možná dostane koncem první části.
Jezdci pomalu zajíždějí svá první kola, a ti, kteří to nestihnou ještě teď, relativně včas, pak nejspíš budou mít velký problém bojovat o postup do druhé části.
Minutu před koncem Q1 se na první místo dostal Romain Grosjean. Probíhá boj o poslední postupová místa. Špatně to zatím vypadá pro Sutila. Ten se ale nakonec zachránil, jeho kolega Di Resta ale takové štěstí neměl. Felipe Massa nakonec kvalifikaci nestihl.
Nepostupující: Di Resta, Pic, Guttiérez, Chilton, Bianchi, Massa107% limit: 1:29,293 min.Nesplnili: Bianchi, Massa (v obou případech by měla být udělena výjimka)
Ani ve druhé části není času nazbyt. Počasí je opravdu proměnlivé a je v podstatě loterie, jestli bude při tom či onom konkrétním pokusu pršet více či méně.
Boj o postup mezi nejlepších deset bude velmi zajímavý. Necelé čtyři minuty do konce už někteří jezdci zkouší měkké pneumatiky.
Giedo van der Garde se překvapivě dostává na šesté místo! Zatím se mu daří, otázkou ovšem je, co s tím udělají piloti v rychlejších vozech, též na superměkké směsi.
Bohužel ho nejspíš vytlačí rychlejší piloti, i tak je to ale pro Caterham skvělý výsledek. Nakonec k žádnému velkému překvapení nedošlo, a nepostupují:
Nepostupující: Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean, Bottas, Van der Garde, Maldonado
Ve třetí části jsou po prvních pokusech mezi jezdci velké rozdíly. Na čele zatím Mark Webber, ale to ještě není konečné.
O chvíli později se přesunuly na první dvě pozice oba Mercedesy v pořadí Rosberg - Hamilton, Webber jim to ale svým druhým pokusem opět vrátil. Předstihl ho ale i Vettel.
Dvacet vteřin před koncem se na pole position dostal Webber. Sesadí ho někdo? Ano, Rosberg! Co na to Vettel? Pouze třetí místo. Mercedesy potvrdily svou kvalifikační rychlost a zítra odstartují z první řady.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.