Kvalifikaci opět ovládly Stříbrné šípy. Nico Rosberg a Lewis Hamilton zastínili Red Bully a vybojovali si první řadu.
Kvalifikace začíná za přechodných podmínek. Jezdci tak budou muset vyjet alespoň na začátku na zeleně značených pneumatikách Pirelli. U semaforu na konci boxové uličky se tvoří fronta. Oba Caterhamy, Toro Rosso a Marussie vyjíždějí na trať, následují Mercedesy. Nikdo nebude chtít riskovat, že se podmínky ještě zhorší.
Problém má se svým vozem Jules Bianchi, ovšem není jasné, co se s vozem stalo. Maršálové tlačí Marussii MR02 mimo trať a mají velké problémy s odstraněním vozu pomocí jeřábu.
Mimochodem, práce na opravě vozu Felipeho Massy stále pokračují, po děsivé havárii ve třetím tréninku vůz stále není připraven. Ke slovu se Brazilec možná dostane koncem první části.
Jezdci pomalu zajíždějí svá první kola, a ti, kteří to nestihnou ještě teď, relativně včas, pak nejspíš budou mít velký problém bojovat o postup do druhé části.
Minutu před koncem Q1 se na první místo dostal Romain Grosjean. Probíhá boj o poslední postupová místa. Špatně to zatím vypadá pro Sutila. Ten se ale nakonec zachránil, jeho kolega Di Resta ale takové štěstí neměl. Felipe Massa nakonec kvalifikaci nestihl.
Nepostupující: Di Resta, Pic, Guttiérez, Chilton, Bianchi, Massa107% limit: 1:29,293 min.Nesplnili: Bianchi, Massa (v obou případech by měla být udělena výjimka)
Ani ve druhé části není času nazbyt. Počasí je opravdu proměnlivé a je v podstatě loterie, jestli bude při tom či onom konkrétním pokusu pršet více či méně.
Boj o postup mezi nejlepších deset bude velmi zajímavý. Necelé čtyři minuty do konce už někteří jezdci zkouší měkké pneumatiky.
Giedo van der Garde se překvapivě dostává na šesté místo! Zatím se mu daří, otázkou ovšem je, co s tím udělají piloti v rychlejších vozech, též na superměkké směsi.
Bohužel ho nejspíš vytlačí rychlejší piloti, i tak je to ale pro Caterham skvělý výsledek. Nakonec k žádnému velkému překvapení nedošlo, a nepostupují:
Nepostupující: Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean, Bottas, Van der Garde, Maldonado
Ve třetí části jsou po prvních pokusech mezi jezdci velké rozdíly. Na čele zatím Mark Webber, ale to ještě není konečné.
O chvíli později se přesunuly na první dvě pozice oba Mercedesy v pořadí Rosberg - Hamilton, Webber jim to ale svým druhým pokusem opět vrátil. Předstihl ho ale i Vettel.
Dvacet vteřin před koncem se na pole position dostal Webber. Sesadí ho někdo? Ano, Rosberg! Co na to Vettel? Pouze třetí místo. Mercedesy potvrdily svou kvalifikační rychlost a zítra odstartují z první řady.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.