V příští rok dojde nějen ke změně formátu motorů, ale také přeskupení zákazníků jejich výrobců. Marussia přejde k Ferrari a Toro Rosso k Renaultu. Cosworth v F1 končí.
Nedávno jsme vás informovali o změnách, které nastanou v roce 2015 s příchodem Hondy. Ta bude pohánět McLareny a vyhlížet další zákazníky.
K velkým přesunům mezi výrobci nových motorů dojde ale už příští rok: Toro Rosso opouští Ferrari a přechází k Renaultu, přeplňované 1,6l pohonné jednotky se systémy pro rekuperaci energie z Maranella bude pro změnu odebírat Marussia, která byla ke změně donucena odchodem Cosworthu z F1.
Williams ale také přemýšlí o změně. S Renaulty sice jsou spokojeni, nelíbí se jim však cena: mají stát o 5 milionů Eur (130 mil. Kč) více než Mercedes, s nímž již údajně podepsal smlouvu. Ta současná mu vyprší na konci této sezóny, ukončení partnerství s Renaultem je tudíž možné.
Totéž se týká dalšího zákazníka společnosti Renault Sport F1: Caterhamu, jehož kontrakt vyprší rovněž tento rok, mají však opci na prodloužení spolupráce, kterou podle majitele Tonyho Fernandese využijí.
Renaultu, který již svým zákazníkům rozeslal potřebné instalační rozměry nových agregátů, ještě zbývá Lotus a Red Bull. Majitel Lotusu Gerard Lopez chce ale také zvážit všechny možnosti - včetně přechodu na turbomotory Hondy.
Ferrari přijde o Toro Rosso, získá však Marussii (foto: Scuderia Ferrari)
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.