V příští rok dojde nějen ke změně formátu motorů, ale také přeskupení zákazníků jejich výrobců. Marussia přejde k Ferrari a Toro Rosso k Renaultu. Cosworth v F1 končí.
Nedávno jsme vás informovali o změnách, které nastanou v roce 2015 s příchodem Hondy. Ta bude pohánět McLareny a vyhlížet další zákazníky.
K velkým přesunům mezi výrobci nových motorů dojde ale už příští rok: Toro Rosso opouští Ferrari a přechází k Renaultu, přeplňované 1,6l pohonné jednotky se systémy pro rekuperaci energie z Maranella bude pro změnu odebírat Marussia, která byla ke změně donucena odchodem Cosworthu z F1.
Williams ale také přemýšlí o změně. S Renaulty sice jsou spokojeni, nelíbí se jim však cena: mají stát o 5 milionů Eur (130 mil. Kč) více než Mercedes, s nímž již údajně podepsal smlouvu. Ta současná mu vyprší na konci této sezóny, ukončení partnerství s Renaultem je tudíž možné.
Totéž se týká dalšího zákazníka společnosti Renault Sport F1: Caterhamu, jehož kontrakt vyprší rovněž tento rok, mají však opci na prodloužení spolupráce, kterou podle majitele Tonyho Fernandese využijí.
Renaultu, který již svým zákazníkům rozeslal potřebné instalační rozměry nových agregátů, ještě zbývá Lotus a Red Bull. Majitel Lotusu Gerard Lopez chce ale také zvážit všechny možnosti - včetně přechodu na turbomotory Hondy.
Ferrari přijde o Toro Rosso, získá však Marussii (foto: Scuderia Ferrari)
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.