Martin Whitmarsh si uvědomuje, že výměna dodavatele turbomotorů po sezóně 2014 bude pro tým náročnou. Podporu velké automobilky však McLaren potřebuje.
Tým z Wokingu minulý týden potvrdil to, o čem jsme začali psát již koncem minulého roku: opětovné spojení s Hondou, jejíž motory bude od roku 2015 odebírat (více zde).
"McLaren potřebuje podporu a spojení na tovární úrovni s velkou automobilkou. Uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom s Mercedesem letos a příští rok vyhrávali závody, ale přesun k Hondě v roce 2015 nám poskytuje pevný základ pro fungování velkého," uvádí Whitmarsh v telekonferenci s novináři.
"Zajistí nám to z dlouhodobého pohledu zdroje, správnou strukturu a zaměření se na to, abychom byli úspěšní," pokračuje šéf McLarenu. Uvědomuje si, že výměna turbomotoru Mercedesu po jednom roce používání bude "pro tým náročnou výzvou."
McLaren se s Hondou dočkal prvního vítězství ve Velké ceně Brazílie 1988, partnerství skončilo po Velké ceně Austrálie 1992. Během tohoto veleúspěšného období získali 44 z 80 možných vítězství, 4 konstruktérské tituly za sebou a 4 jezdecké tituly (3 x Ayrton Senna, 1 x Alain Prost).
McLaren potřebuje podporu velké automobilky, Mercedes už má v F1 svůj vlastní tým(foto: McLaren Mercedes)
Současný pilot McLarenu Jenson Button jezdil s motory Honda za zády v sezónách 2003 - 2008.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.