Martin Whitmarsh si uvědomuje, že výměna dodavatele turbomotorů po sezóně 2014 bude pro tým náročnou. Podporu velké automobilky však McLaren potřebuje.
Tým z Wokingu minulý týden potvrdil to, o čem jsme začali psát již koncem minulého roku: opětovné spojení s Hondou, jejíž motory bude od roku 2015 odebírat (více zde).
"McLaren potřebuje podporu a spojení na tovární úrovni s velkou automobilkou. Uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom s Mercedesem letos a příští rok vyhrávali závody, ale přesun k Hondě v roce 2015 nám poskytuje pevný základ pro fungování velkého," uvádí Whitmarsh v telekonferenci s novináři.
"Zajistí nám to z dlouhodobého pohledu zdroje, správnou strukturu a zaměření se na to, abychom byli úspěšní," pokračuje šéf McLarenu. Uvědomuje si, že výměna turbomotoru Mercedesu po jednom roce používání bude "pro tým náročnou výzvou."
McLaren se s Hondou dočkal prvního vítězství ve Velké ceně Brazílie 1988, partnerství skončilo po Velké ceně Austrálie 1992. Během tohoto veleúspěšného období získali 44 z 80 možných vítězství, 4 konstruktérské tituly za sebou a 4 jezdecké tituly (3 x Ayrton Senna, 1 x Alain Prost).
McLaren potřebuje podporu velké automobilky, Mercedes už má v F1 svůj vlastní tým(foto: McLaren Mercedes)
Současný pilot McLarenu Jenson Button jezdil s motory Honda za zády v sezónách 2003 - 2008.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.