Technický ředitel Williamsu Mike Coughlan doufá, že jeho tým začne v Monaku konečně dělat pokroky. O víkendu chce nasadit několik novinek navržených speciálně pro tuto klikatou městskou trať.
Williams se letos oproti loňské sezóně hodně propadl. Jeho slabá výkonnost je kvůli menšímu rozsahu změn na letošním voze překvapením i pro samotné členy týmy. Před Velkou cenou Španělska tým absolvoval test na rovince v Idiadě s dobrými výsledky, zlepšení však na dráze v Barceloně znát nebylo. Tým však nepřestává tvrdě pracovat a o víkendu by se rád posunul kupředu.
"Monako je sice jednou z nejkratších tratí v roce, je však nejnáročnější, obzvlášť pro piloty. I když je rychlost průjezdu zatáčkami nejpomalejší ze všech v kalendáři, musíte co nejvíce využívat šířku dráhy: čím blíže dokáže jezdec dostat svůj vůz k bariérám, tím je rychlejší," popisuje Coughlan okruh v Monte Carlu.
"Protože jde o městský okruh, úroveň přilnavosti se po celý víkend mění, takže je důležité pilotům poskytnout co nejvíce času na trati, aby jim vzrostla sebedůvěra - obzvlášť Valtterimu, který zde nikdy dříve nejel," pokračuje technický ředitel Williamsu.
Zadní část Williamsu: převodovka a otvor pro startér (foto: Toni Arch/F1news.cz)
Kvůli tomu, jak se dráha po celý víkend neustále vyvíjí, týmy sem moc novinek nevozí. Při jejich hodnocení musí spoléhat na jezdce. Monako je tratí, kde více než kdekoliv jinde rozhoduje umění pilota, odvaha a odhodlání, spíše než technika.
"Kvůli hrbolatosti trati je zapotřebí mít dobrou mechanickou platformu. Potřebujeme zvýšit světlou výšku a úhel natáčení kol pro úzké a prudké zatáčky. Jezdíme tam rovněž s maximálním přítlakem," vysvětluje Coughlan. Týmy do Monaka vozí speciální díly, klapky křídel nastavují na maximální úhel náběhu, objevují se speciální prvky v systému zavěšení, McLaren s sebou dokonce vozil i speciální zpětná zrcátka.
Williams stále marně hledá formu: loňský vítěz Maldonado skončil v Barceloně 14.,Bottas dokonce až 16. (foto: Williams F1 Team)
Jak Coughlan hodnotí dosavadní pokrok Williamsu po začátku sezóny plném zklamání? "V Barceloně jsme udělali drobné pokroky, přesto to pro nás i tak byl náročný víkend.
Máme několik vylepšení navržených pro unikátní okruh v Monaku. Potřebujeme dále tvrdě pracovat, byť jsme neprožili takový vstup do sezóny, v jaký jsme doufali. Jakožto tým jsme stále soustředěni na to, abychom z FW35 dostali větší výkonnost," dodává technický ředitel, který stále důvěřuje potenciálu svého letošního monopostu.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.