Bernie Ecclestone včera uvedl, že by ho překvapilo, pokud by se BMW po vzoru Hondy nevrátilo do F1. Co na to říká samotná německá automobilka?
Šéf Formule 1 Ecclestone o možném návratu další automobilky včera uvedl: "Byl bych překvapený, kdybychom BMW neviděli zpět. Myslím, že se můžou vrátit. Množství peněz, které ve velkolepém projektu utratili, nebylo velké. Pro ně to má smysl."
Jenže on to zas tak velký smysl pro automobilku jako pro obchodníka a majitele komerčních práv F1 nemá. Šéf BMW ještě včera reagoval: "S naším současným programem jsme spokojeni." Němci se momentálně zaměřují na svůj domácí šampionát DTM.
"Nemáme úmysl se ohlížet po dalších oblastech. Z Formule 1 jsme odešli po důkladném zvážení. Soustředíme se na to, jak naši zákazníci opravdu vnímají BMW, a nemáme to důvod měnit," dává Marquardt na dálku Ecclestonovi jasnou odpověď.
Automobilka BMW se z F1 stáhla po sezóně 2009, kdy tým znovu odkoupil jeho původní majitel Peter Sauber.
BMW se soustředí na DTM, k návratu do F1 na rozdíl od Ecclestona důvod nevidí(foto: BMW Motorsport)
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.