McLaren svého bývalého technického ředitele pustil ke konkurenci dříve, než by musel. Paddy Lowe díky tomu u Mercedesu začne pracovat už 3. června 2013.
Původně se měl u nového zaměstnavatele objevit až na konci roku, obě strany se však dohodly. Lowe k Mercedesu nastoupí jako technický výkonný ředitel, úzce tak bude spolupracovat s Rossem Brawnem pod dohledem výkonného ředitele Tota Wolffa.
"Jsem nadšený z toho, že se stanu součástí vysoce talentované a schopné technické organizace. Tým již vytvořil zřejmě nejrychlejší auto sezóny 2013, zatímco technické výzvy nových pravidel pro rok 2014 nám poskytnou příležitost maximalizovat synergii dostupnou v továrním týmu," popisuje Lowe.
"To je výzva, kterou si vychutnávám. S Mercedesem jsem úzce spolupracoval téměř 20 let a hluboce obdivuji obrovskou oddanost společnosti vůči Formuli 1. Těším se na mnoho společného úspěchu v nadcházejících letech," pokračuje bývalý technický ředitel McLarenu.
Na pódiu po Velké ceně Kanady 2011 s Jensonem Buttonem (foto: McLaren Mercedes)
Brawn, který ještě v únoru prohlašoval, že odejde, pokud přijde Lowe, uvádí: "Jsem potěšený tím, že můžu Paddyho v týmu přivítat a že budeme společně pracovat. Dosáhl ve sportu skvělých úspěchů a byl by přínosem pro kteréhokoliv našeho soupeře v boxové uličce.
Není tajemstvím, že každý tým čelí vyvažování mezi letošním a příštím rokem. Možná je ale méně zřejmé to, v letech 2015 a 2016 uvidíme další velké změny, jak pokračuje vývoj s novou generací návrhu vozů a pohonných jednotek.
Pro dosahování výsledků v těchto podmínkách musí být úspěšný tým silný do hloubky. Paddyho příchod naši organizaci dále posílí a dostává nás do silného postavení, co se týče budoucnosti," dodává Brawn, za jehož nástupce je u Mercedesu považován právě Lowe.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.