McLaren svého bývalého technického ředitele pustil ke konkurenci dříve, než by musel. Paddy Lowe díky tomu u Mercedesu začne pracovat už 3. června 2013.
Původně se měl u nového zaměstnavatele objevit až na konci roku, obě strany se však dohodly. Lowe k Mercedesu nastoupí jako technický výkonný ředitel, úzce tak bude spolupracovat s Rossem Brawnem pod dohledem výkonného ředitele Tota Wolffa.
"Jsem nadšený z toho, že se stanu součástí vysoce talentované a schopné technické organizace. Tým již vytvořil zřejmě nejrychlejší auto sezóny 2013, zatímco technické výzvy nových pravidel pro rok 2014 nám poskytnou příležitost maximalizovat synergii dostupnou v továrním týmu," popisuje Lowe.
"To je výzva, kterou si vychutnávám. S Mercedesem jsem úzce spolupracoval téměř 20 let a hluboce obdivuji obrovskou oddanost společnosti vůči Formuli 1. Těším se na mnoho společného úspěchu v nadcházejících letech," pokračuje bývalý technický ředitel McLarenu.
Na pódiu po Velké ceně Kanady 2011 s Jensonem Buttonem (foto: McLaren Mercedes)
Brawn, který ještě v únoru prohlašoval, že odejde, pokud přijde Lowe, uvádí: "Jsem potěšený tím, že můžu Paddyho v týmu přivítat a že budeme společně pracovat. Dosáhl ve sportu skvělých úspěchů a byl by přínosem pro kteréhokoliv našeho soupeře v boxové uličce.
Není tajemstvím, že každý tým čelí vyvažování mezi letošním a příštím rokem. Možná je ale méně zřejmé to, v letech 2015 a 2016 uvidíme další velké změny, jak pokračuje vývoj s novou generací návrhu vozů a pohonných jednotek.
Pro dosahování výsledků v těchto podmínkách musí být úspěšný tým silný do hloubky. Paddyho příchod naši organizaci dále posílí a dostává nás do silného postavení, co se týče budoucnosti," dodává Brawn, za jehož nástupce je u Mercedesu považován právě Lowe.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.