Ferrari je po Lotusu dalším týmem, který nepodporuje rozhodnutí Pirelli změnit pneumatiky. Připomínají, že čtyři zastávky v boxech nejsou ničím neobvyklým.
Jak je již poslední dobou zvykem, v centru dění jsou pneumatiky Pirelli. Ferrari v Barceloně slavilo vítězství a třetí místo po čtyřech zastávkách v boxech. Tento počet však mnozí označili slovy: "Je to příliš."
Nyní na svých oficiálních webových stránkách Ferrari uvedlo, že hysterii kolem pneumatik nechápe a že čtyři zastávky v boxech nejsou v F1 nic výjimečného. Podle Maranellských lidé trpí krátkodobou pamětí.
"Je škoda, že stejní lidé, kteří si stěžovali na počet zastávek v boxech v posledním závodě v Barceloně mlčelo, když na stejném okruhu či v Istambulu před dvěma lety pět z šesti jezdců, kteří se tehdy dostali na pódium, jelo na stejný počet zastávek v boxech jako Alonso a Massa minulý týden," naráží na Red Bull, který je hlavním kritikem pneumatik.
"Vlastně na tom, že se vyhrává po čtyřech zastávkách v boxech není nic nového a to i když odečteme ty, během kterých za to mohlo počasí. Stačí se podívat na rok 2004, když Schumacher zvítězil ve Velké ceně Francie díky tří zastávkové strategii, která byla později změněna na čtyři."
"To byl tehdy klíč, díky kterému se sedminásobný šampion dostal před pilota Renaultu, Fernanda Alonsa, který jel na tři zastávky. Tehdy, a ten den si dobře pamatujeme, byla naše strategie a dodavatel pneumatik vychvalována s tím, že nám dovolila dostat z vozu maximum," připomíná Ferrari.
Dodává, že nyní to vypadá, jako by se měli stydět za to, že pro ně bylo od začátku cílem získat z auta maximum a jet na čtyři zastávky v boxech, což ostatní během závodu zaskočilo.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.