Druhým miestom Kimiho Raikkonena dosiahol Renault Sport znovu na stupne víťazov, v tejto sezóne už piaty raz.
Z monopostov poháňaných francúzskymi osemvalcami nevideli šachovnicovú vlajku Romain Grosjean (zlomené zavesenie) v Lotuse a Giedo van der Garde (zle dotiahnutá matica na kolese počas zastávky v boxe) v Caterhame.
„Pre Renault je to veľmi pozitívny výsledok. Autá s motorom od našej firmy skončili v každých tohtoročných pretekoch na pódiu a dva z tímov, ktoré zásobujeme motormi, sa bijú o čelo v šampionáte,“ vyhlásil Rémi Taffin z Renault Sport F1.
„Kimi zašiel krásne preteky a vtesnal sa medzi dve autá Ferrari, zatiaľ čo Sebastian a Mark vyťažili zo situácie maximum. Caterham tiež zaznamenal pokrok, keď Charles predstihol Marussiu a priblížil sa k etablovaným tímom.“
„Pracovať ruku v ruke s tímami je v tejto sezóne dôležitejšie viac ako inokedy – v čase, kedy sa stratégia a pneumatiky stali najdôležitejšími faktormi súťaženia. Existujú však oblasti, kde aj my môžeme niečím prispieť: výdrž motora a točivý moment môžu prispieť k vyváženosti monopostu. Manažment zmesi vzduch-palivo rovnako participuje na stratégii.
Pred pretekmi chceme natankovať do nádrže auta čo najmenej paliva kvôli dosiahnutiu nízkej hmotnosti, avšak rovnako chceme ušetriť palivo na chvíle, kedy sa preteky blížia ku koncu a rozhoduje sa o dosiahnutých pozíciách. To sú veci, na ktorých s tímami tvrdo pracujeme, pretože môžu mať reálny vplyv na konečné výsledky. Neustále sa v uvedených oblastiach učíme.“
(foto: Renault Sport F1)
Na budúci týždeň budú ľudia z Renault Sport dúfať, že sa autá s ich motormi presadia vo Veľkej cene Monaka.
„Teraz naberieme kurz Monako, veľmi odlišný okruh, ktorý ale zvýrazní kvality motora Renault. Pomalé zákruty vyžadujú pružnosť a dobrú odozvu motora, čiže kvality RS27. Red Bull na tomto okruhu zaznamenal v minulosti dobré výsledky, posledné troje preteky vyhral. Monako je okruh, na ktorom Renault uskutočnil veľké veci. Netrpezlivo čakáme na to, až tam budeme, aby sme pomohli našim partnerom získať dobré výsledky.“
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.