Druhým miestom Kimiho Raikkonena dosiahol Renault Sport znovu na stupne víťazov, v tejto sezóne už piaty raz.
Z monopostov poháňaných francúzskymi osemvalcami nevideli šachovnicovú vlajku Romain Grosjean (zlomené zavesenie) v Lotuse a Giedo van der Garde (zle dotiahnutá matica na kolese počas zastávky v boxe) v Caterhame.
„Pre Renault je to veľmi pozitívny výsledok. Autá s motorom od našej firmy skončili v každých tohtoročných pretekoch na pódiu a dva z tímov, ktoré zásobujeme motormi, sa bijú o čelo v šampionáte,“ vyhlásil Rémi Taffin z Renault Sport F1.
„Kimi zašiel krásne preteky a vtesnal sa medzi dve autá Ferrari, zatiaľ čo Sebastian a Mark vyťažili zo situácie maximum. Caterham tiež zaznamenal pokrok, keď Charles predstihol Marussiu a priblížil sa k etablovaným tímom.“
„Pracovať ruku v ruke s tímami je v tejto sezóne dôležitejšie viac ako inokedy – v čase, kedy sa stratégia a pneumatiky stali najdôležitejšími faktormi súťaženia. Existujú však oblasti, kde aj my môžeme niečím prispieť: výdrž motora a točivý moment môžu prispieť k vyváženosti monopostu. Manažment zmesi vzduch-palivo rovnako participuje na stratégii.
Pred pretekmi chceme natankovať do nádrže auta čo najmenej paliva kvôli dosiahnutiu nízkej hmotnosti, avšak rovnako chceme ušetriť palivo na chvíle, kedy sa preteky blížia ku koncu a rozhoduje sa o dosiahnutých pozíciách. To sú veci, na ktorých s tímami tvrdo pracujeme, pretože môžu mať reálny vplyv na konečné výsledky. Neustále sa v uvedených oblastiach učíme.“
(foto: Renault Sport F1)
Na budúci týždeň budú ľudia z Renault Sport dúfať, že sa autá s ich motormi presadia vo Veľkej cene Monaka.
„Teraz naberieme kurz Monako, veľmi odlišný okruh, ktorý ale zvýrazní kvality motora Renault. Pomalé zákruty vyžadujú pružnosť a dobrú odozvu motora, čiže kvality RS27. Red Bull na tomto okruhu zaznamenal v minulosti dobré výsledky, posledné troje preteky vyhral. Monako je okruh, na ktorom Renault uskutočnil veľké veci. Netrpezlivo čakáme na to, až tam budeme, aby sme pomohli našim partnerom získať dobré výsledky.“
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.