McLaren trvá na tom, že neprikázal Sergiovi Perezovi zvoľniť tempo vo Veľkej cene Španielska v okamihu, keď sa blížil k Jensonovi Buttonovi.
Iba jedny preteky po Sakhire sa črtal medzi pilotmi McLarenu znovu súboj koleso na koleso v Barcelone, keď sa Perez blížil k svojmu tímovému kolegovi. V rádiovej komunikácii McLarenu s Perezom odznelo, aby sa sústredil na šetrenie pneumatík, čo v podstate znamenalo, aby sa vzdal stíhania Buttona. Mexičan nakoniec prišiel do cieľa dve sekundy za Buttonom.
Príkaz McLarenu Perezovi by sa mohol chápať aj ako skrytý kód pre pokyn vyhnúť sa vzájomnému súboju, ale šéf tímu Martin Whitmarsh tvrdí, že v tom skutočne bola len obava o zničenie pneumatík. „Checo sám ku koncu pretekov povedal, že jeho pneumatiky končia. To, čo sme nechceli bolo, aby si zničil pneumatiky.
Skoro sa tak stalo, nebolo v tom teda nič taktické, len praktické. Bol to férový boj. Ak sa ma pýtate na to, či sme mu prikázali stiahnuť sa zo súboja a nebojovať, vôbec to tak nebolo. Všimli sme si, že sa mu opotrebúvajú pneumatiky a obávali sme sa, že na konci pretekov na nich nebude mať žiadnu gumu, čo sa prakticky nakoniec stalo.“
Whitmarsh vyhlásil, že dve bodované umiestnenia v Španielsku boli pre tím dobrou správou na konci inak obtiažneho víkendu, ale McLarenu to stále nestačí. „My sme bojovníci, preto sa budeme pokúšať získať lepšie pozície aj v kvalifikácii. Nateraz nie sme dosť rýchli. Musíme usilovnejšie pracovať, naši piloti odviedli v nedeľu dobrú prácu.“
(foto: McLaren Mercedes)
Perez na Twitteri v pondelok zverejnil odkaz: „Chcem všetkým povedať, že v rádiovom odkaze, ktorý som do auta dostal, sa hovorilo len o šetrení pneumatík, žiadna tímová réžia. Teším sa na Monako.“
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.