McLaren trvá na tom, že neprikázal Sergiovi Perezovi zvoľniť tempo vo Veľkej cene Španielska v okamihu, keď sa blížil k Jensonovi Buttonovi.
Iba jedny preteky po Sakhire sa črtal medzi pilotmi McLarenu znovu súboj koleso na koleso v Barcelone, keď sa Perez blížil k svojmu tímovému kolegovi. V rádiovej komunikácii McLarenu s Perezom odznelo, aby sa sústredil na šetrenie pneumatík, čo v podstate znamenalo, aby sa vzdal stíhania Buttona. Mexičan nakoniec prišiel do cieľa dve sekundy za Buttonom.
Príkaz McLarenu Perezovi by sa mohol chápať aj ako skrytý kód pre pokyn vyhnúť sa vzájomnému súboju, ale šéf tímu Martin Whitmarsh tvrdí, že v tom skutočne bola len obava o zničenie pneumatík. „Checo sám ku koncu pretekov povedal, že jeho pneumatiky končia. To, čo sme nechceli bolo, aby si zničil pneumatiky.
Skoro sa tak stalo, nebolo v tom teda nič taktické, len praktické. Bol to férový boj. Ak sa ma pýtate na to, či sme mu prikázali stiahnuť sa zo súboja a nebojovať, vôbec to tak nebolo. Všimli sme si, že sa mu opotrebúvajú pneumatiky a obávali sme sa, že na konci pretekov na nich nebude mať žiadnu gumu, čo sa prakticky nakoniec stalo.“
Whitmarsh vyhlásil, že dve bodované umiestnenia v Španielsku boli pre tím dobrou správou na konci inak obtiažneho víkendu, ale McLarenu to stále nestačí. „My sme bojovníci, preto sa budeme pokúšať získať lepšie pozície aj v kvalifikácii. Nateraz nie sme dosť rýchli. Musíme usilovnejšie pracovať, naši piloti odviedli v nedeľu dobrú prácu.“
(foto: McLaren Mercedes)
Perez na Twitteri v pondelok zverejnil odkaz: „Chcem všetkým povedať, že v rádiovom odkaze, ktorý som do auta dostal, sa hovorilo len o šetrení pneumatík, žiadna tímová réžia. Teším sa na Monako.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.