Šéf McLarenu Martin Whitmarsh připustil, že by se McLaren mohl v blízké budoucnosti vrátit k oranžovým barvám, které kdysi používal.
Ačkoliv tým z Wokingu jezdí od roku 1997 se stříbrnými vozy, oranžová je jeho tradiční barvou od 60. let, kdy závodil v Can-Am. Naposledy jsme se s touto barvou u jeho vozu F1 setkali při testech v Barceloně v roce 2006, kdy mu vypršela smlouva se společností West.
Po roce 2014 vyprší dlouholetá spolupráce s Mercedesem, místo toho bude McLaren odebírat motory Honda, které by měl mít zdarma, stejně jako loni Mercedesy (psali jsme minulý týden zde). Japonská automobilka si tím de facto zaplatí za reklamu ve Formuli 1. Whitmarsh tyto záležitosti stále považuje za důvěrné a v Barceloně o nich nechtěl hovořit.
K dotazu na oranžové zbarvení po odchodu Vodafone na konci roku šéf McLarenu pro F1news.ru uvedl: "Oranžová je skvělou barvou, obzvlášť pro McLaren. Používáme ji při závodění v GT a vypadá nádherně, v tomto směru budeme pokračovat.
Formule 1 je trochu odlišná: moderní obchodní model je jednou z hlavních úloh týmu - propagovat značky našich partnerů. Máme však dostatečně velké štěstí, že jsme nalezli sponzora, který má rád oranžovou. S touto barvou byste se ve Formuli 1 mohli opět setkat," dodává Whitmarsh.
V paddocku se stále spekuluje, kdo Vodafone nahradí a stane se titulárním sponzorem. I když Carlos Slim minulý týden potvrdil, že se od příštího roku jeho telekomunikační společnost Claró stane součástí portfolia sponzorů McLarenu, největším favoritem je britská firma GlaxoSmithKline (GSK).
McLaren čekají od příštího roku velké změny v oblasti spozorů, bude se na jeho vozech vyjímat reklama na Boost? (foto: McLaren Mercedes)
S tou již tým spolupracuje: ve Wokingu budují společné McLaren-GSK centrum pro aplikovanou výkonnost. Navíc předseda GSK Chris Gent je tím mužem, který v roce 2002 přivedl do F1 Vodafone.
Na monopostech McLarenu by se tak příští rok mohla objevovat reklama na Boost - výživný energetický nápoj zaměřený na mladé. Red Bullu a Coca Cole (Burn u Lotusu) by tak přibyl další konkurent v této oblasti.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.