Dvanáste víťazstvo pre vzpínajúceho sa koníka vo Veľkej cene Španielska
2 – triumfy Fernanda Alonsa vo Veľkej cene Španielska. Víťazstvo z 12. 5. 2013 bolo jeho druhým, to prvé dosiahol v roku 2006 s Renaultom. Fernando vystúpil na pódium siedmy raz v dvanástich pretekoch na Circuit de Catalunya.
5 – pozícia Fernanda Alonsa na štarte. Prvý raz vo veľkej cene Španielska na Curcuit de Catalunya víťaz neštartoval z prvých dvoch radov. V minulosti len jeden raz – v roku 1996 Michael Schumacher (Ferrari) – víťaz štartoval z iného ako prvého radu. Schumacher bol vtedy na štarte tretí.
11 – víťazstiev Fernanda Alonsa v 63 pretekoch za volantom Ferrari. V Španielsku to bolo jeho druhé víťazstvo v rade, v minulom roku vyhral vo Veľkej cene Európy na okruhu vo Valencii. Vo farbách Ferrari to bolo pre Fernanda Alonsa 36. umiestnenie na pódiu.
32 – víťazstiev Fernanda Alonsa v 203 absolvovaných pretekoch. Španielsky pilot sa tak odpútal v počte víťazstiev od Nigela Mansella v poradí pilotov F1 a dostal sa na historické štvrté miesto za Michaela Schumachera (91 víťazstiev), Alaina Prosta (51) a Ayrtona Sennu (41).
36 – umiestnení Felipeho Massu na pódiu v 125 absolvovaných pretekoch vo farbách Ferrari. Brazílsky pilot vyhral Veľkú cenu Španielska v roku 2007 a v nasledujúcom roku sa umiestnil na druhom mieste za vtedy tímovým kolegom Kimim Raikkonenom.
40 – získaných bodov pre Ferrari v nedeľných pretekoch. Podobný úspech dosiahlo Ferrari naposledy vo Veľkej cene Kórey v roku 2010. V tom roku sa im podaril len jeden lepší výsledok – dvojité víťazstvo v Hockenheime.
221 – víťazstiev Scuderia Ferrari v 856 pretekoch. Nedeľné víťazstvo bolo 12 triumfom vo Veľkej cene Španielska, naposledy ju Ferrari vyhralo v roku 2008. Zaujímavosťou je, že traja piloti z nedeľného pódia boli piloti, ktorí získali posledné tri víťazstvá pre Ferrari vo Veľkej cene Španielska. Raikkonen v roku 2008 a Massa v roku 2007.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.