McLaren se rozhodl nepoužít v kvalifikaci (a tudíž i v závodu) přední přítlačné křídlo nejnovější specifikace, které do Barcelony přivezl. Tým připustil, že si není jistý tím, jestli by prošlo od letoška přísnějšími testy flexibility.
Dvojice nových předních křídel dorazila do Španělska ze základy ve Wolkingu teprve v noci, ale ještě před sobotními tréninky se tým rozhodl, že je bez vyzkoušení na auta nenasadí. "Bylo to velmi těsné," odpověděl šéf stáje na otázku, proč stáj nová křídla nepoužije.
"Nebyli jsme schopni zajistit, že je legální. A tak jsme se rozhodli, že do dokud si nejsme jisti tím, že je křídlo legální, tak ho nemůžeme použít." McLaren doufal, že nové křídlo stačí projít testy FIA ještě před volnými tréninky, což se bohužel nestalo. Křídlo testem pružnosti prošlo, když ho McLaren zkoušel ve své továrně. Jenže pokud by nevyhovělo testu přímo FIA, tým by se vystavil hrozbě diskvalifikace.
Nové přední křídlo se objevilo v pátek jen na pár minut (foto: Toni Arch)
"Viděli byste spoustu lidí, kteří stojí ve frontě a čekají na 'most zkázy.' To je test, který rozhodně o legálnosti či nelegálnosti. My a všechny další týmy si nové díly nejprve před tím, než na tento test jdeme, sami otestujeme. Tolerance tuhosti a pružnosti je velmi malá. Každý si dělá svoje testy, ale každý musí počkat až na rozhodnutí FIA.
Pokud se test nepovede zvládnout, pak se vystavujete riziku." Whitmarsh ale neviní FIA za to, že nezvládla otestovat křídlo, když ji o to McLaren požádal. Testovací systém nebyl k dispozici: "Doufali jsme, že se nám podaří dostat nové křídlo na tento test, ale zase upřímně musím přiznat, že FIA není povinna dělat takový test v sobotu ráno. Takže je za to nekritizuji, byla zde šance a tu jsme využili."
"Bez testu by však nebylo moudré křídlo používat." Nové díly pomohly, Pérez získal svoje nejlepší kvalifikační umístění roku - 9. místo (po penalizaci Massy 8.). Podle Martina to mohlo být ještě lepší. Jako největší pozitivum však označil, že korelace dat mezi dráhou a továrnou se zlepšila.
McLaren potřeboval nasadit nové přední křídlo, žel i v Barceloně si musí vystačit s tímto starým
"Simulace před startem sezony byly až moc optimistické. Korelace dat byla slabá. Simulace před Barcelonou už byla mnohem přesnější. Pokud si chceme zatím z víkendu odnést něco pozitivního, tak je to zlepšená korelace. Je ale zřejmé, že jsme neudělali takový pokrok, jaký jsme chtěli a potřebovali."
McLaren plánuje další balíčky vylepšení pro velkou cenu v Monaku i v Kanadě, stavět chce na balíčku z Barcelony. Ten zahrnuje i nové přední křídlo, které tým vyzkoušel poprvé v pátek, nové zadní křídlo, upravené přední zavěšení a spoustu dalších dílů.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.