McLaren se rozhodl nepoužít v kvalifikaci (a tudíž i v závodu) přední přítlačné křídlo nejnovější specifikace, které do Barcelony přivezl. Tým připustil, že si není jistý tím, jestli by prošlo od letoška přísnějšími testy flexibility.
Dvojice nových předních křídel dorazila do Španělska ze základy ve Wolkingu teprve v noci, ale ještě před sobotními tréninky se tým rozhodl, že je bez vyzkoušení na auta nenasadí. "Bylo to velmi těsné," odpověděl šéf stáje na otázku, proč stáj nová křídla nepoužije.
"Nebyli jsme schopni zajistit, že je legální. A tak jsme se rozhodli, že do dokud si nejsme jisti tím, že je křídlo legální, tak ho nemůžeme použít." McLaren doufal, že nové křídlo stačí projít testy FIA ještě před volnými tréninky, což se bohužel nestalo. Křídlo testem pružnosti prošlo, když ho McLaren zkoušel ve své továrně. Jenže pokud by nevyhovělo testu přímo FIA, tým by se vystavil hrozbě diskvalifikace.
Nové přední křídlo se objevilo v pátek jen na pár minut (foto: Toni Arch)
"Viděli byste spoustu lidí, kteří stojí ve frontě a čekají na 'most zkázy.' To je test, který rozhodně o legálnosti či nelegálnosti. My a všechny další týmy si nové díly nejprve před tím, než na tento test jdeme, sami otestujeme. Tolerance tuhosti a pružnosti je velmi malá. Každý si dělá svoje testy, ale každý musí počkat až na rozhodnutí FIA.
Pokud se test nepovede zvládnout, pak se vystavujete riziku." Whitmarsh ale neviní FIA za to, že nezvládla otestovat křídlo, když ji o to McLaren požádal. Testovací systém nebyl k dispozici: "Doufali jsme, že se nám podaří dostat nové křídlo na tento test, ale zase upřímně musím přiznat, že FIA není povinna dělat takový test v sobotu ráno. Takže je za to nekritizuji, byla zde šance a tu jsme využili."
"Bez testu by však nebylo moudré křídlo používat." Nové díly pomohly, Pérez získal svoje nejlepší kvalifikační umístění roku - 9. místo (po penalizaci Massy 8.). Podle Martina to mohlo být ještě lepší. Jako největší pozitivum však označil, že korelace dat mezi dráhou a továrnou se zlepšila.
McLaren potřeboval nasadit nové přední křídlo, žel i v Barceloně si musí vystačit s tímto starým
"Simulace před startem sezony byly až moc optimistické. Korelace dat byla slabá. Simulace před Barcelonou už byla mnohem přesnější. Pokud si chceme zatím z víkendu odnést něco pozitivního, tak je to zlepšená korelace. Je ale zřejmé, že jsme neudělali takový pokrok, jaký jsme chtěli a potřebovali."
McLaren plánuje další balíčky vylepšení pro velkou cenu v Monaku i v Kanadě, stavět chce na balíčku z Barcelony. Ten zahrnuje i nové přední křídlo, které tým vyzkoušel poprvé v pátek, nové zadní křídlo, upravené přední zavěšení a spoustu dalších dílů.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.