Ross Brawn, šéf Mercedesu, řekl, že Mercedes zatím nemůže vyloučit opakování problémů s pneumatikami z Bahrajnu. Stáj dnes získala kompletní první řadu ve Španělsku, přesto jsou v týmu opatrní.
Stáj věří, že se jí podařilo od poslední Grand Prix učinit pokrok v oblasti degradace pneumatik. Šéf týmu, Ross Brawn, však dnes v podvečer připustil, že si není jistý tím, jestli vítězné duo z kvalifikace Rosberg-Hamilton bude moci bojovat o čelo i v neděli v závodu.
"Závod je klíčovým okamžikem víkendu, až po něm se počítají body," zněla odpověď Brawna na otázku, jestli si stáj před závodem věří více než v Bahrajnu. "Je samozřejmě lepší startovat z čela startovního roštu než z pozic, ze kterých jsme vyráželi třeba vloni. Ale ohleduplnost k pneumatikám a dobré nastavení jsou zcela rozhodující.
Během víkendu jsme na tom [pneumatikách a nastavení] hodně pracovali, nemyslím si, že bychom se tomu mohli věnovat ještě více. Ale na rovinu, až do zítřka nebudeme mít ponětí, jak na tom opravdu jsme, protože nevíme, jaká je situace u ostatních. Dnes byly naše závodní simulace lepší než včera, což je dobré, ale jestli je to dostačující, to nevíme.
Důležité bude jet vlastní závod a nenechat se rozhodit soubojem s ostatními, kteří třeba zacházejí se svými pneumatikami lépe než my. Pokud se necháte totiž unést soubojem, tak naděláte dvakrát tolik škody. Takže plán je jasný, pojedeme vlastní závod a uvidíme, jak to dopadne."
Ross si i nadále dělá starosti o pneumatiky...
Je tedy možné, že se Rosberg opět propadne z pole position až na deváté místo jako v Bahrajnu? "Myslím, že může. Současný stav s pneumatikami je takový, že se každý snaží jet na doraz jejich životnosti. Když se dostanete za tuto životnost, tak přijde velký propad. Tohle není ten typ pneumatik, které když se dostanou za svůj limit, tak je zchladíte a pak zase začnou pracovat.
...a tomu, že by si Hamilton s Rosbergem takto gratulovali i po závodu moc nevěří.
Každý jezdec na trati dává do jejich zvládnutí vše. Myslím, že snad na každé trati můžete pneumatiky zničit a pokazit si tak závod - ať už jsme v Bahrajnu, zde, Monaku nebo Montreálu. Je to na jezdcích, tým se s tím snaží vyrovnat pokud možno co nejchytřeji."
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.