Ross Brawn, šéf Mercedesu, řekl, že Mercedes zatím nemůže vyloučit opakování problémů s pneumatikami z Bahrajnu. Stáj dnes získala kompletní první řadu ve Španělsku, přesto jsou v týmu opatrní.
Stáj věří, že se jí podařilo od poslední Grand Prix učinit pokrok v oblasti degradace pneumatik. Šéf týmu, Ross Brawn, však dnes v podvečer připustil, že si není jistý tím, jestli vítězné duo z kvalifikace Rosberg-Hamilton bude moci bojovat o čelo i v neděli v závodu.
"Závod je klíčovým okamžikem víkendu, až po něm se počítají body," zněla odpověď Brawna na otázku, jestli si stáj před závodem věří více než v Bahrajnu. "Je samozřejmě lepší startovat z čela startovního roštu než z pozic, ze kterých jsme vyráželi třeba vloni. Ale ohleduplnost k pneumatikám a dobré nastavení jsou zcela rozhodující.
Během víkendu jsme na tom [pneumatikách a nastavení] hodně pracovali, nemyslím si, že bychom se tomu mohli věnovat ještě více. Ale na rovinu, až do zítřka nebudeme mít ponětí, jak na tom opravdu jsme, protože nevíme, jaká je situace u ostatních. Dnes byly naše závodní simulace lepší než včera, což je dobré, ale jestli je to dostačující, to nevíme.
Důležité bude jet vlastní závod a nenechat se rozhodit soubojem s ostatními, kteří třeba zacházejí se svými pneumatikami lépe než my. Pokud se necháte totiž unést soubojem, tak naděláte dvakrát tolik škody. Takže plán je jasný, pojedeme vlastní závod a uvidíme, jak to dopadne."
Ross si i nadále dělá starosti o pneumatiky...
Je tedy možné, že se Rosberg opět propadne z pole position až na deváté místo jako v Bahrajnu? "Myslím, že může. Současný stav s pneumatikami je takový, že se každý snaží jet na doraz jejich životnosti. Když se dostanete za tuto životnost, tak přijde velký propad. Tohle není ten typ pneumatik, které když se dostanou za svůj limit, tak je zchladíte a pak zase začnou pracovat.
...a tomu, že by si Hamilton s Rosbergem takto gratulovali i po závodu moc nevěří.
Každý jezdec na trati dává do jejich zvládnutí vše. Myslím, že snad na každé trati můžete pneumatiky zničit a pokazit si tak závod - ať už jsme v Bahrajnu, zde, Monaku nebo Montreálu. Je to na jezdcích, tým se s tím snaží vyrovnat pokud možno co nejchytřeji."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.